arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰

فهرست هفتگي پرفروش‌ترين كتاب‌هاي جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي جهان درهفته‌ي گذشته‌ي ميلادي اعلام شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، فهرست عنوان‌ پرفروش‌ترين كتاب‌هاي دنيا طي هفته‌ي گذشته‌ي ميلادي در چهار بخش ادبيات داستاني و غيرداستاني با جلد گالينگور، و ادبيات داستاني و غيرداستاني با جلد نرم در حالي منتشر شد كه كتابي درباره‌ي «استيو جابز» در صدر اين فهرست خودنمايي مي‌كرد.

«كمك» رمان معروف «كاترين استاكت» كه هفته‌ي پيش در بخش ادبيات داستاني، مقام نخست فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي جهان را از آن خود كرده بود، اين هفته جاي خود را به «هميشه‌ي بعدي» كتاب «نورا رابرتز» داد. رتبه‌ي دوم نصيب «كمك» رمان پرفروش «كاترين استاكت» شد. اين كتاب كه چندين هفته است در فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي جهان قرار دارد، اخيرا مورد اقتباس سينمايي قرار گرفته و فيلم آن هم در گيشه موفقيت چشمگيري كسب كرده است.

پس از اين رمان، «سيگاري هفده ساله» اثري از «ژانت ايوانويچ»، «همسر ببر» اثري از نويسنده‌ي معروف «تي اوبرت» و «برايت از خانه مي‌خوانم» رماني از «جودي پيكولت» سومين تا پنجمين رتبه‌ي اين بخش را از آن خود كردند.

در بخش ادبيات داستاني با جلد گالينگور، نام رمان جديد «استفان كينگ» در رتبه‌ي سوم خودنمايي مي‌كند. «63/‌١١/٢٢» نام اثر جديد و پرفروش سلطان ادبيات جنايي آمريكاست. كينگ نويسنده‌اي است كه فيلم‌هاي متعددي بر اساس آثار او ساخته شده‌اند. فهرست برخي از اين فيلم‌ها که با بازي درخشان بازيگران نامدار بر پرده رفته است، از اين قرار است: «مسير سبز»، «رهايي از شائوشنگ» و «مه» به کارگرداني «فرانک دارابونت»، «ميزري» به کارگرداني «راب راينر»، «1408» به کارگرداني «مايكل هاف استروم» و «درخشش» به کارگرداني «استنلي کوبريك».

«جيمز پترسون» نويسنده‌ي سرشناس با كتاب «الكس كراس را بكش» رتبه‌ي نخست اين فهرست را كسب كرد. پس از او «الف مثل انتقام» نوشته‌ي «سو گرفتون» دومين اثر پرفروش جهان در هفته‌ي گذشته‌ي ميلادي لقب گرفت. «شاكيان» رمان جنايي‌نويس شناخته‌شده «جان گريشام» و «روز صفر» نوشته‌ي «ديويد بالداچي» نيز چهارمين و پنجمين رتبه‌ي فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي ادبيات داستاني با جلد گالينگور را از آن خود كردند.

«كتاب تقويم نجومي و وقايع ‌٢٠١٢»، «بهشت براي واقعيت است» نوشته‌ي «توماس نلسون»، «زندگي ناميراي هنريتا لكس» به قلم «ربكا اسكلوت»، «راهنماي بازي» اثر «ديويد هاجسون» و «لينكلن در دوران حكومت» اثري از «دونالد تي. فيليپ» اولين تا پنجمين رتبه‌ي بخش ادبيات غيرداستاني با جلد نرم فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي جهان را در هفته‌ي گذشته‌ي ميلادي به‌دست آورده‌اند.

به گزارش واشنگتن پست، در بخش ادبيات غيرداستاني با جلد گالينگور، كتاب «استيو جابز» نوشته‌ي «والتر ايزاكسون» صدرنشين اين فهرست بود. اين كتاب دربردارنده‌ي مطالبي راجع به زندگي بنيان‌گذار شركت آي‌پد است كه از مصاحبه‌هايي با خود جابز به دست آمده‌اند.

پس از آن به ترتيب، «كشتن لينكلن» اثر مشترك «بيل اوريلي» و «مارتين دوگارد»، «كتاب ركوردهاي جهاني گينس»، «جويندگان قدرت» اثر «تام راث» و «بازگشت به كار: چرا براي اقتصادي قوي به دولتي هوشمند نياز داريم» به قلم «بيل كلينتون» پرفروش‌ترين كتاب‌هاي دنيا در اين هفته‌ي ميلادي بودند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
0
0
آي پد شركت نيست و محصول اپل است كه استيو جابز تاسيس كرده
نظرات بینندگان