arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

سیستم تشخیص چهره به اندروید می آید

شاید تا کنون بسیاری از اندرویدی ها یکی از نقص های سیستم عامل خود را دارا نبودن سیستم های تشخیص چهره قدرتمند می دانستند اما اکنون این مشکل حل شده است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید تا کنون بسیاری از اندرویدی ها یکی از نقص های سیستم عامل خود را دارا نبودن سیستم های تشخیص چهره قدرتمند می دانستند اما اکنون این مشکل حل شده است. 

تا به حال تولید کنندگان موبایل‌های اندرویدی مجبور بودند برای تعبیه احراز هویت چهره‌ای در تلفن های هوشمندشان، راهکار‌های ایمن خود را طراحی کنند یا اینکه سراغ قابلیت تشخیص چهره ساده‌ای بروند که با یک عکس نیز می‌توان آن را فریب داد. حال کارشناسان در نسخه‌های اولیه‌ی سیستم عامل اندروید Q کدهایی پیدا کردند که نشان می‌دهد سیستمی برای پشتیبانی از تشخیص چهره در نظر گرفته شده است.

به گزارش وبسایت XDA این سیستم در واقع تنها وسیله‌‌ای برای وارد شدن به تلفن اندرویدی نخواهد بود و می‌توان از آن برای تاییده‌ی خرید و حتی ورود به اپلیکیشن‌های به خصوص نیز استفاده کرد. بدین ترتیب تولید کنندگان موبایل‌های اندرویدی می‌توانند با بهره‌گیری از سخت افزار مناسب، سیستمی شبیه به Face ID آیفون‌های جدید را در تلفن‌های هوشمندشان بکار ببرند. حتی برخی کارشناسان باور دارند قابلیت تشخیص چهره‌ای این موبایل‌ها می‌تواند از تکنولوژی اپل، انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد.

البته هنوز مشخص نیست که این ویژگی در نسخه‌ی کامل اندروید Q هم که قرار است اواخر تابستان از راه برسد، وجود داشته باشد. با این وجود اگر چنین اتفاقی رخ دهد می‌توانیم شاهد ظهور قابلیت‌های متفاوت و مناسب تشخیص چهره در تلفن‌های هوشمند اندرویدی باشیم.

بد نیست بدانید تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی نه چندان معروف همیشه منابع لازم برای توسعه تکنولوژی بیومتریکی یا زیست‌سنجشی مخصوص خود را ندارند. به همین دلیل اگر سیستم‌های نرم‌افزاری گوگل برای این قابلیت به سیستم عامل اندروید Q راه پیدا کند، کار تولید‌کنندگان راحت می‌شود و آنها می‌توانند تنها روی تعبیه سنسور‌های عمقی و سخت افزار مناسب تمرکز کنند.

بدین شکل رقابت میان شرکت‌ها عادلانه‌تر خواهد شد و کاربران با استفاده از قابلیت تشخیص چهره‌ی تمامی گوشی‌های اندرویدی، حس امنیت بیشتری خواهند داشت.

البته همین کارشناسان چند وقت پیش با کالبدشکافی اندروید Q از قابلیت‌های جدیدی باخبر شده‌ بودند که رکوردر صفحه داخلی، یکی از آنها به شمار می‌رود.

دیجیاتو

نظرات بینندگان