arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

عضو کمیته داوران: پنالتی ژاپن اشتباه بود

علیرضا سهرابی عضو کمیته داوران درباره پنالتی‌ای که به ضرر ایران در جریان دیدار این تیم برابر ژاپن اعلام شد، گفت: من به تازگی در کلاس‌های AFC شرکت کردم و آن جا با فیلم‌های متعددی به ما آموزش دادند زمانی که بازیکن در محوطه جریمه تکل بزند توپ به دست محافظ او یعنی دست نزدیک‌تر به توپ برخورد کند خطا نیست و اگر توپ به دست دورتر برخورد کند داور می‌تواند پنالتی بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

علیرضا سهرابی می‌گوید در قوانین داوری فیفا برخورد توپ با دست نزدیک‌تر که به عنوان محافظ استفاده می‌شود، خطای هند تلقی نمی‌شود.

علیرضا سهرابی عضو کمیته داوران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پنالتی‌ای که به ضرر ایران در جریان دیدار این تیم برابر ژاپن اعلام شد، توضیح داد: من به تازگی در کلاس‌های AFC شرکت کردم و آن جا با فیلم‌های متعددی به ما آموزش دادند زمانی که بازیکن در محوطه جریمه تکل بزند توپ به دست محافظ او یعنی دست نزدیک‌تر به توپ برخورد کند خطا نیست و اگر توپ به دست دورتر برخورد کند داور می‌تواند پنالتی بگیرد.

وی ادامه داد: من امید داشتم داور با استفاده از VAR تصمیمش را تغییر دهد که متأسفانه این اتفاق نیفتاد و این داور استرالیایی با تصمیم غلطش در نتیجه بازی تأثیرگذار بود.

این عضو کمیته داوران درباره گل نخست ژاپن نیز تصریح کرد: بازیکن ژاپن بعد از از دست دادن تعادلش بلند شد و به کار خود ادامه داد و این اشتباه بازیکنان ما بود که به تصمیم داور معترض شدند.

نظرات بینندگان