arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

عراقچی: اروپا هر چه سریع تر بین تعهدات و مزایای برجام توازن برقرار کند

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که به دعوت همتای اتریشی خود در وین حضور دارد، به منظور رایزنی درخصوص آخرین وضعیت همکاری های فیمابین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، دیدار و گفتگو کرد. عراقچی گفت: امیدواریم اتحادیه اروپا بتواند توازن از بین رفته بین تعهدات و مزایای ناشی از برجام را سریع تر بازگرداند؛ چرا که در غیر این صورت، دلیلی برای تداوم اجرای تعهدات از سوی ایران وجود نخواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عراقچی: اروپا هر چه سریع تر بین تعهدات و مزایای برجام توازن برقرار کند

عراقچی گفت: امیدواریم اتحادیه اروپا بتواند توازن از بین رفته بین تعهدات و مزایای ناشی از برجام را سریع تر بازگرداند؛ چرا که در غیر این صورت، دلیلی برای تداوم اجرای تعهدات از سوی ایران وجود نخواهد داشت.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که به دعوت همتای اتریشی خود در وین حضور دارد، به منظور رایزنی درخصوص آخرین وضعیت همکاری های فیمابین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، دیدار و گفتگو کرد.

عراقچی در این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت همکاری های طرفین درخصوص راستی آزمایی اجرای برجام، به پیچیدگی و دشواری شرایط کنونی اشاره و ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا به وظیفه خطیر تاریخی خود در این راستا واقف باشد و بتواند توازن از بین رفته بین تعهدات و مزایای ناشی از توافق هسته ای را هرچه سریع تر بازگرداند؛ چرا که در غیر این صورت، دلیلی برای تداوم اجرای تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران نیز وجود نخواهد داشت.

معاون وزیر خارجه همچنین از مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست تا همانند سه سال گذشته، به طور حرفه ای و بی طرفانه با موضوعات مربوطه برخورد کرده و استقلال آژانس را در برابر فشارهای برخی نیروهای مخرب بیرونی حفظ کند.

در این دیدار، آمانو نیز ضمن اعلام رضایت از سطح همکاری ها بین آژانس و ایران در راستای اجرای برجام، نسبت به تداوم این همکاری ها ابراز امیدواری کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان