arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

مادورو خطاب به ترامپ: دست از سر ونزوئلا بردار!

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در جریان استقبال از دیپلمات‌های ونزوئلایی که از آمریکا بازگشته بودند، طی سخنانی به انگلیسی خطاب به دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود گفت، دونالد ترامپ … کودتا در ونزوئلا؟ نه! این راهش نیست! در امور ونزوئلا دخالت نکن، دست از سر ونزوئلا بردار! فوراً!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مادورو خطاب به ترامپ: دست از سر ونزوئلا بردار!

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در تازه‌ترین هشدار به آمریکا خطاب به دونالد ترامپ گفت: در امور داخلی ما دخالت نکن و دست از سر ونزوئلا بردار!

به گزارش ایسنا، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در جریان استقبال از دیپلمات‌های ونزوئلایی که از آمریکا بازگشته بودند، طی سخنانی به انگلیسی خطاب به دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود گفت، دونالد ترامپ … کودتا در ونزوئلا؟ نه! این راهش نیست! در امور ونزوئلا دخالت نکن، دست از سر ونزوئلا بردار! فوراً!

مادورو همچنین از مخالفان کشورش خواست شجاعت به خرج داده و با درایت عمل کنند و وارد مذاکره شوند.

وی در جمع دیپلمات‌ها تاکید کرد: بار دیگر می‌گویم، آماده‌ام به خاطر ونزوئلا مذاکراتی را با کل مخالفان ونزوئلایی آغاز کنم، هر طور و هر زمان که بخواهند و هر شکلی که آنها مد نظر دارند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از مادورو گزارش داد: ملتم را به وحدت، صلح و احترام به قانون اساسی فرامی‌خوانم، مضاف بر اینکه از مخالفان ونزوئلا می‌خواهم شجاعت و درایت نشان دهند و زمانی را برای شروع مذاکرات ملی اعلام کنند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت دولتی نفت این کشور را غیرقانونی توصیف کرد و افزود: ونزوئلا ظرف ساعات آینده تمام تدابیر لازم برای حفاظت از دارایی‌های خود در آمریکا را در پی تحریم‌های اعمال شده بر شرکت ملی نفت لحاظ خواهد کرد.

وی ادامه داد: آنها (آمریکایی‌ها) می‌خواهند شرکت "سیتگو"ی ما را که اکثر آن متعلق به ونزوئلا در آمریکاست، بدزدند.

مادورو افشا کرد، دستوراتی را به رئیس شرکت دولتی نفت کشورش داده تا تدابیر لازم برای حفظ قانونی و سیاسی دارایی‌های این کشور در محاکم آمریکایی و بین‌المللی را اتخاذ کند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا تصریح کرد: تمام تدابیر قانونی، سیاسی، کاربردی، فنی و تجاری را برای حفاظت از منافع ونزوئلا در آمریکا و در کشورمان اتخاذ خواهیم کرد. ما به این تحریم‌ها به زودی پاسخ می‌دهیم.

او باز به انگلیسی گفت: دونالد ترامپ، نه، هرگز موفق نخواهد شد!

پیشتر جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی از اعمال تحریم علیه شرکت نفت ونزوئلا (پترولئوس دی ونزوئلا) خبر داده بودند.

منوچین در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: آمریکا افرادی را که باعث سقوط فاجعه‌بار ونزوئلا شده‌اند، مسؤول می‌داند و از ظرفیت‌های اقتصادی و دیپلماتیک خود برای حمایت از خوآن گوآیدو، رئیس‌جمهور "موقت"، مجمع ملی و تلاش‌های مردم ونزوئلا برای احیای "دموکراسی" استفاده خواهد کرد.

نظرات بینندگان