arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
ولی‌فقیه نزدیک‌ترین شخص به معصوم (ع) است؛

یکی از لیدرهای جریان اصلاحات گفت که کربلا به دنبال خشونت پیامبر اسلام (ص) در بدر بود

وی عنوان کرد: بعضی از افراد در این قشر پا را فراتر می‌گذارند و جسارت را بیشتر کرده‌اند و معتقدند که ذکر عاشورا عقبگرد در تاریخ، در جا زدن و توقف کردن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام ذوالنور گفت: در زمان غیبت امام عصر(عج)، ولی‌فقیه نزدیک‌ترین شخص به معصوم (ع) است.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور شامگاه یکشنبه در جمع عزاداران حسینی در محل حسینیه ثارالله کرمان اظهار داشت: دو دیدگاه و نظر درباره واقعه کربلا وجود دارد.

وی افزود: بعضی‌ها معتقدند که کربلا حادثه‌ای اتفاقی با تاریخ مصرف معین بود و کربلا نیز از قاعده جنگ‌های بزرگ و حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و بیماری‌های واگیر که تاریخ مصرف دارند، مستثنی نیست.

ذوالنور تصریح کرد: بعضی از افراد اعتقاد دارند که اگر ارادتی به امام حسین (ع) وجود دارد، باید آن را به اردوگاه سیدالشهدا (ع) در کربلا و انزجار و لعن و نفرین را هم به اردوگاه ابن‌زیاد روانه کنید و معتقد هستند که کربلا و عاشورا بحث امروز نیست.

وی عنوان کرد: بعضی از افراد در این قشر پا را فراتر می‌گذارند و جسارت را بیشتر کرده‌اند و معتقدند که ذکر عاشورا عقبگرد در تاریخ، در جا زدن و توقف کردن است.

ذوالنور بیان کرد: این افراد معتقد هستند که امروز عصر مدرنیته و پست مدرن و قرن 21 است و نباید دنبال مسائل گذشته رفت زیرا سیر واپس‌گرایی و توقف در تاریخ دارد.

وی با بیان اینکه عده‌ای از این افراد معتقدند که فرهنگ شهید و شهادت خشونت‌آفرین است و بدر و کربلا را خشونت می‌دانند، اذعان کرد: در روزنامه‌های زنجیره‌ای دوران اصلاحات یکی از لیدرهای این جریان منحط در مقاله‌ای توهین‌آمیز نوشت که خشونت در کربلا به دنبال خشونت پیامبر اسلام (ص) در بدر بود.

ذوالنور گفت: در منطق این افراد عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی ترویج خشونت است.

وی با اشاره به نظر دیگر درباره کربلا بیان کرد: در این نظریه افراد معتقد هستند که کربلا یک واقعه تاریخی صرف و یک حادثه از جنس جنگ‌های بزرگ تاریخ و حوادث غیرمترقبه نیست.

ذوالنور با بیان اینکه کربلا جنس و ماهیت متفاوتی دارد، بیان داشت: عاشورا و کربلا یک قانون و معیار است.

وی با تاکید بر اینکه عاشورا باید بررسی و آنالیز شود، عنوان کرد: قانون کربلا نشان می‌دهد که تاریخ تکرارپذیر است.

ذوالنور افزود: یک بعد عاشورا عزاداری است که در راستای معرفت‌شناسی معنا پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: هر قدمی برای امام حسین (ع) ارزشمند است و درس و عبرت گرفتن از عاشورا،‌ عزاداری ما را جهت می‌دهد.

ذوالنور با بیان اینکه عاشورا و کربلا خون رگ‌های جامعه است، اذعان کرد: اگر زندگی امروز از روح عاشورا بی‌بهره باشد، یک جسم مرده است.

وی تصریح کرد: در زمانی که امام معصوم (ع) غائب است، ولی‌فقیه نزدیک‌ترین شخص به معصوم (ع) است.

ذوالنور با اشاره به ویژگی‌های امام خمینی (ره) تصریح کرد: ایشان بحث فقه سیاسی و حکومتی اسلام و ولایت فقیه را از زیر خروارها خاک خارج کرد و در سال 49 مباحث ولی‌فقیه را در کتابی با عنوان نامه‌ای از امام موسوی در بیروت منتشر کردند که در ایران توزیع شد.

وی با بیان اینکه امام راحل تئوری حکومت را ارائه کرد، گفت: ایشان ولایت فقیه را اختراع و ابداع نکردند بلکه آن را استخراج کردند.

ذوالنور تصریح کرد: امام راحل تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مانع اجرای حکومت اسلامی به کار گرفتند و ایشان حکومت طاغوت را ساقط کرد.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در حکومت‌های مختلف بشری و مادی مانند سرمایه‌داری، کمونیست، لیبرالیسم و کاپیتالیسم ظرف امروزی را انتخاب کرد و مظروف دیروز را در آن ریخت که جمهوری با محتوای دینی بود به طوریکه ولی‌فقیه در راس باشد.

ذوالنور بیان داشت: در دیدگاه ناب اسلامی بدون اذن ولی‌فقیه حق دخالت در امور وجود ندارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
81
78
سید محمد خاتمی:
عشق به امام حسین عشق به همه زیبایی‌هاست. عشق به خدا است که کمال مطلق است. عشق به انسان است که برترین آفریننده خداست و عشق به عدالت است که خدا می‌خواهد اساس زندگی اجتماعی انسان باشد. عشق به آزادی است. تجلی‌گاه وجود بلکه عین وجود آدمی است و عشق به امام حسین راز و رمز ماندگاری ملت بزرگوار ایران است که دل در گرو محبت امام حسین نهاد و راه ناهموار تاریخ خود را با پای ابله و جان خسته طی کرد و دمی چشم از قله بلندی که در پی آن بود برنداشت و می‌بینید و می‌بینیم که محرم همیشه در ایران و البته در بسیاری از نقاط جهان چه محشر و قیامتی است.
6 دی 1388
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
0
0
اینکه یک جریان را با همه افرادش منفور بدانیم بدور از اخلاق اسلامی است. مثل اینکه خطای یک فرد از جریان اصولگرا را بخواهیم به همه آنها تسری دهیم.
اگر جریانی در موازین اصولی و فکر خودش مثل منافقین منحرف است یا مثل انجمن حجتیه باید گفت ولی اظهار نظر یک فرد را به همه تسری بدهیم عین بی خردی است.
نظرات بینندگان