arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

حکم پرونده دکل نفتی تا پایان سال صادر می شود

وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده دکل نفتی گفت: طبق اعلام قاضی این پرونده، حکم متهمان تا پایان امسال صادر می شود. سید محمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده دکل نفتی اظهار داشت: دو روز پیش برای ارائه لایحه دفاعی موکلم به قاضی فضلعلی مراجعه کردم که اعلام شد تا پایان سال حکم پرونده دکل نفتی صادر می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حکم پرونده دکل نفتی تا پایان سال صادر می شود

وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده دکل نفتی گفت: طبق اعلام قاضی این پرونده، حکم متهمان تا پایان امسال صادر می شود.

سید محمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده دکل نفتی اظهار داشت: دو روز پیش برای ارائه لایحه دفاعی موکلم به قاضی فضلعلی مراجعه کردم که اعلام شد تا پایان سال حکم پرونده دکل نفتی صادر می شود.

این وکیل دادگستری افزود: در لایحه ای که به قاضی دادگاه ارائه کردم، ضمن مطرح کردن دفاعیات موکلم، دادگاه را در جریان شکایت شرکت تاسیسات دریایی از متهمان این پرونده در دادگاهی در لندن قرار دادم.

علیزاده طباطبایی اضافه کرد: در این لایحه به دادگاه اعلام کردیم که مسئولان شرکت تاسیسات دریایی، موضوع شکایت از متهمان پرونده در لندن را مخفی نگه داشتند و اسناد و مدارک بسیاری که در دسترس شان بوده را به دادگاه ایران ارائه نکردند و در دادگاه لندن ارائه کردند.

وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده دکل نفتی در پاسخ به این سوال که آیا دادگاه لندن مبادرت به صدور رأی کرده است یا خیر گفت: هنوز دادگاه لندن حکمی در این خصوص صادر نکرده است ضمن اینکه اگر حکمی هم صادر کند، ضمانت اجرا ندارد زیرا همه متهمان به جز دو نفر در ایران هستند و اموالی در لندن ندارند و یکی از متهمان هم که در لندن است، مالی در آنجا ندارد و اموالش در ایران است.

پرونده دکل نفتی 6 متهم دارد که تا قبل از بازگشت «ن.م» فقط سه نفرشان در ایران بودند و در محاکماتی که تا الان برگزار شده، حضور داشتند.

در حال حاضر «ر.ط» یکی از متهمان این پرونده در لندن و «عمر» متهم دیگر پرونده در قطر به سر می برند.

پیشتر نیز علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده دکل نفتی از شکایت شرکت تاسیسات دریایی به عنوان شاکی این پرونده از تمام متهمان در دادگاهی در لندن خبر داده بود.

دکل نفتی فورچونا در دولت محمود احمدی‌نژاد از یک شرکت آرژانتینی خریداری شد، اما با وجود پرداخت کل مبلغ هیچگاه وارد ایران نشد. اولین بار بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت یازدهم خبر گم شدن این دکل نفتی را اعلام کرد و پس از آن، پرونده دکل نفتی در قوه قضاییه تشکیل شد.

سوم دی سال گذشته، اولین جلسه دادگاه متهمان این پرونده برگزار شد و تا 11 جلسه نیز ادامه یافت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان