arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

توفان شن دید افقی در زاهدان را به 100 متر کاهش داد

محمود دیانتی گفت: توفان گرد و خاک از پدیده های مخرب جوی است و زمانی از سوی هواشناسی گزارش می شود که سرعت باد بیش از 54 کیلومتر بر ساعت و همزمان دید افقی به زیر هزار متر برسد. وی با بیان اینکه توفان کنونی زاهدان از نوع شدید است، ادامه داد: تا این لحظه بیشینه سرعت توفان به 80 کیلومتر بر ساعت رسیده و گرد و خاک حاصل از آن کیفیت هوا را نیز به شدت کاهش داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توفان شن دید افقی در زاهدان را به 100 متر کاهش داد

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در زاهدان لحظاتی قبل تبدیل به توفان شدید گرد و خاک شد که بر اثر آن دید افقی در محل فرودگاه بین المللی زاهدان به 100 متر کاهش یافت.

محمود دیانتی گفت: توفان گرد و خاک از پدیده های مخرب جوی است و زمانی از سوی هواشناسی گزارش می شود که سرعت باد بیش از 54 کیلومتر بر ساعت و همزمان دید افقی به زیر هزار متر برسد.

وی با بیان اینکه توفان کنونی زاهدان از نوع شدید است، ادامه داد: تا این لحظه بیشینه سرعت توفان به 80 کیلومتر بر ساعت رسیده و گرد و خاک حاصل از آن کیفیت هوا را نیز به شدت کاهش داده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره بر اینکه این شرایط سبب اختلال یا کندی تردد در حمل و نقل زمینی و ریلی منتهی به زاهدان شده است، افزود: علاوه بر این فعالیت های فرودگاه بین المللی زاهدان نیز به جهت شدت توفان با اختلال همراه شده است.

وی ادامه داد: وزش باد شدید با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت نصرت آباد از توابع زاهدان را نیز در بر گرفته و دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به 3000 متر کاهش یافته است.

دیانتی با بیان اینکه امروز شرایط برای تردد در محورهای زاهدان - بم و ایرانشهر - بم مساعد نیست؛ از رانندگان وسایل نقلیه خواست از ترددهای غیر ضرور در این محورها خودداری کنند چراکه برخی از قسمت های این مسیرها توفانی است.

توفان شن موجب کندی تردد خودروها در مسیرهای زاهدان شد
فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: وزش توفان گرد و خاک از امروز در مسیرهای زاهدان - بم و سفیدآبه موجب کندی تردد خودروها در راههای ارتباطی این منطقه شد.

سرهنگ کشواد بهروزی اظهار داشت: برابر پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از امروز صبح تا فردا در نواحی مرکزی و غربی استان وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک و توفان شن می شود.

وی با توجه به شرایط جوی حاکم بر منطقه و کاهش دید افقی از رانندگان خواست تا با رعایت سرعت مطمئنه در این محورها سفری ایمن برای خود و دیگران فراهم کنند تا شاهد حوادث تلخ جاده ای نباشیم.

به دلیل توفان شن مدارس ابتدایی شیفت عصر زاهدان نیز برابر اعلام اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تعطیل شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان