arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰

بهروز بقایی: ما گنگ ایستاده‌ایم و فیلم آمریکایی می‌بینیم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازیگر و کارگردان تلویزیون معتقد است مردم به جای پیگیری آثار شبکه‌های ماهواره‌ای که در پی تحمیل عقاید خود به ما هستند باید بر انگیزه فیلمسازان داخلی بیفزایند و آنها را حمایت کنند.

بهروز بقایی نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون ایران درباره کم شدن استقبال مردم نسبت به آثار هنرمندان ایرانی به خبرنگار مهر گفت: هر چقدر استقبال کمتری از آثار وجود داشته باشد، انگیزه و اراده ما برای ساخت آثار بیشتر کاهش می‌یابد. این در حالی است که ما ثابت کرده‌ایم شریف‌ترین، سالم‌ترین و منزه‌ترین عوامل هنری و بازیگران را در دنیا داریم.

وی تصریح کرد: تلویزیون و سینمای ما استفاده ابزاری از کودکان و زنان و اعتقادات نمی‌کند. در حالی که کانال‌های ماهواره به واسطه همین روش مغز ملت ما را می‌خورند و مردم به جای کشش به سوی این آثار باید از آثار خودی حمایت کنند و برعکس رویه فعلی عمل شود. معمولاً اینطور است که مردم هوای عمو و عمه و خاله‌شان را دارند و حتی در یک مهمانی هم که باشند برای یکدیگر جا نگه می‌دارند، آن وقت ما برای هم جا نگه نداریم؟

بقایی در این باره که آیا تلویزیون ایران خالی از ایراد است؟ اظهار کرد: قبول دارم اشتباه دو طرفه است، ولی اول این نیاز حس می‌شود که مردم همیتی از خود نشان دهند که ما را به کار تشویق کنند و ما هم با همیت بیشتر کار کنیم و بر کیفیت آثار هم بیفزاییم.

کارگردان مجموعه "دنیای شیرین" ادامه داد: ایران کشوری با فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی است. باور کنید اگر هر جامعه‌ای ترکیب این دو را داشت در کار و بازار ارتباطات و اخبار هیچ خلاء در آن کشور نمی‌دیدیم. اما ما گنگ ایستاده‌ایم و فیلم آمریکایی می‌بینیم!

وی تصریح کرد: حتماً اطلاع دارید که این فیلم‌ها می‌خواهند مبانی اعتقادی خود را به ما تحمیل کنند اما انگار ما مجبور شده‌ایم به هر خوراکی برای تلویزیون رضایت بدهیم در حالی که من می‌توانم مراجع بسیاری برای ساخت بهترین آثار ایرانی به شما ارائه کنم و اگر کسی بخواهد من می‌توانم چند هزار جلد کتاب به او معرفی کنم.

بقایی درباره مجموعه‌ای که قرار بود برای شبکه آموزش کارگردانی کند، گفت: این کار هنوز منتفی نشده است و یکی دیگر از موانعی که باعث می شود ما کمتر کار کنیم این است که انعقاد قراردادها زیاد طول می‌کشد. ما در بروکراسی که دیگر به آن عادت کرده‌ایم گیر کرده‌ایم و از آن گذر خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
0
0
حمیت یا همیت ؟
نظرات بینندگان