arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

سال نوی سینمای ایران تحویل شد/ سی‌وهفتمین پرواز سیمرغ

آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی سینما در پردیس تئاتر تهران آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی سینما در پردیس تئاتر تهران آغاز شد.

 سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، امشب سه‌شنبه ۹ بهمن‌ماه با برگزاری آیین افتتاحیه در پردیس تئاتر تهران، دقایقی قبل با اجرای منصور ضابطیان آغاز به کار کرد.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی سرپرست سازمانی سینمایی، علیرضا رضاداد مشاور عالی سازمان سینمایی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و دبیر سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر از مدیران حاضر در این مراسم هستند.

خسرو خسروشاهی، غلامرضا موسوی، فاطمه معتمدآریا، عزیزالله حمیدنژاد، رسول صدرعاملی، جواد رضویان، ابراهیم حقیقی، مجید انتظامی، مسعود ردایی، مرتضی رزاق کریمی، شاهرخ دولکو، سیروس الوند، بهمن فرمان‌آرا، ناصر ممدوح، اشکان رهگذر، شبنم مقدمی، جواد نوروزبیگی، محمد احسانی، فرید سجادی حسینی، نیره فراهانی، پژمان بازغی، فرشته طائرپور، محمدرضا هنرمند، مهرداد صدیقیان و... از چهره‌های سینمایی حاضر در پردیس تئاتر تهران هستند.

در ابتدای برنامه و پس از پخش سرود ملی و قرائت قرآن، منصور ضابطیان با خواندن دعای «یا مقلب‌ القلوب و الاحوال...» تحویل سال نوی سینمای ایران را به حاضران در مراسم تبریک گفت و پس از آن کلیپی در بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پخش شد.

سینمای ایران بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

در ادامه ابراهیم داروغه‌زاده بعنوان دبیر سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر با قرائت متنی به حاضران خیرمقدم گفت. داروغه‌زاده در آغاز این متن ضمن گرامیداشت یاد و نام صدیقه کبری(س) یادآور شد: سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر را در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با نام و یاد آن حضرت(س) آغاز می کنیم.

داورغه‌زاده ادامه داد: به همه سروران عزیز، مهمانان ارجمند و هنرمندان گرامی و مردم عزیزمان خصوصا اهالی گرانقدر جنوب تهران که امسال میزبان ما شدند خوش آمد می‌گویم. آمده‌ایم که سهم کوچکی از آن همه تلاش شان برای پیروزی انقلاب اسلامی را قدرشناسی کنیم. در این مناطق تهران کوچه به کوچه که نه حتی خانه به خانه نام شهیدانمان نام گذاری شده است و ما آمده‌ایم تا بگوییم به ایثارها و فداکاری‌های شمایان در جای جای میهن عزیزمان ایران است که سینمای ایران جان گرفت، رشد کرد، بالغ شد و امروز افتخار آفرین برای این مرز و بوم شده است.

وی افزود: سینمای ایران اکنون و در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی از دور دست های ایران تا سراسر جهان پیام آور نجابت، انسانیت، صداقت، درستکاری و همه ی فضایل است. ادعای بزرگی نیست اگر بگویم سینمای نوین ایران خود بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است و مظهر شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به معنای واقعی آن است. آوازه افتخارات سینمای ما در همه جهان طنین انداز است و این سینما به سهم خود همه ی تلاش خود را کرده است که ندای آزادی و آزادگی باشد.

دبیر جشنواره سی و هفتم تأکید کرد: به پیروی از وصیت امام راحلمان که دردمند و آرمان خواه است و به فرموده رهبر عزیزمان کلید توسعه کشور است. چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به همه شما مردم عزیز، هنرمندان و سینماگران تبریک می‌گویم و امیدوارم روزهایی سرشار از طراوت و جوشش که در آثار امسال جشنواره نمایان است، در این ایام داشته باشیم. قدردان محبت همه همکارانم در ستاد برگزاری و همه ی سرورانم در سازمان سینمایی و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که این جشنواره حاصل کمک و حمایت همه این عزیزان است.

معرفی برگزیدگان مسابقه تبلیغات

علی نیک‌رفتار، آرش معیریان و احسان برآبادی داوران مسابقه تبلیغات سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بودند که در ادامه مراسم و جهت معرفی برگزیدگان این بخش روی سن حاضر شدند.

سیمرغ بهترین عکس فیلم به حبیب مجیدی برای فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» اهدا شد.

در ادامه و پس از معرفی نامزدهای بخش بهترین طراحی پوستر سیمرغ بلورین این بخش با رأی هیات داوران به طاها ذاکر برای طراحی پوستر فیلم «کوپال» رسید. ذاکر پس از دریافت این جایزه از عوامل فیلم سینمایی کوپال تشکر کرد.

در بخش بهترین آنونس سینمایی نیز پس از معرفی نامزدها، روح‌الله موحدی برای فیلم «گرگ بازی» توانست جایزه اصلی این بخش را از آن خود کند. موحدی بعد از دریافت این جایزه ضمن تشکر از عوامل فیلم و خانواده‌اش، گفت: این سیمرغ برایم بسیار عزیز است و دوست دارم امشب آن را به همسرم تقدیم کنم.

پخش کلیپی از هنرمندان فقید درگذشته در سال گذشته بخش بعدی آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر بود.

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان