arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

کار فراستی با «شب سینما» تمام شد/افخمی از امشب روی آنتن

سیدحسن حسینی از امشب «شب سینما» را اجرا می‌کند و «نقد سینمای» بهروز افخمی هم از امشب روی آنتن می‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیدحسن حسینی از امشب «شب سینما» را اجرا می‌کند و «نقد سینمای» بهروز افخمی هم از امشب روی آنتن می‌رود.

 بهروز افخمی بعد از حضور شب گذشته در برنامه «هفت» و صحبت‌های جنجالی او درباره سینمای کمدی و بها دادن به فیلم‌های خاص در جشنواره فیلم فجر از امشب برنامه‌اش روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. افخمی در اولین شب برنامه «هفت» به این نکته اشاره کرد که: « فیلم‌های کمدی هیچ احتیاجی به حضور در جشنواره ندارد. نه برای فیلم امتیاز است نه برای جشنواره!»

«نقد سینما» با اجرای بهروز افخمی از امشب روی آنتن می‌رود. البته بعد از جشنواره هم به صورت هفتگی ادامه داشته باشد. در کنار بهروز افخمی، میلاد دخانچی و امید روحانی اجرای به عنوان کارشناس و منتقد در برنامه حضور دارند.

پایان اجرای فراستی در «شب سینما»

با پایان فصل اول «شب سینما» از مجموعه برنامه «شب های هنر»،اجرای مسعود فراستی در این برنامه به پایان رسید و از امشب با اجرا و کارشناسی سید حسن حسینی گفتگوهای سینمایی تقدیم مخاطبان می‌شود. حسن حسینی فارغ‌التحصیل رشته‌ی علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد و منتقد و پژوهشگر سینمای ایران که از تالیفات ایشان می‌توان به «کتاب ساخت ایتالیا»،(1389)؛ «کتاب فرهنگ کوچک وحشت»؛ «مجموعه مقالاتی در نشریات اندیشه پویا،سینما و ادبیات» و… اشاره کرد.

حسینی امشب (11 بهمن) در هفدهمین نشست «شب سینما»، میزبان روبرت صافاریان منتقد فیلم و مستند ساز،خواهد بود تا به موضوع «سینما و ایدئولوژی» بپردازد.

آیا هنر بیان فرهنگی یک ایدئولوژی است؟ و همواره می کوشد تا نگرش‌ها و دیدگاه‌های یک گروه خاص را دربرداشته باشد؟ برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید نسبت میان هنر و ایدئولوژی را مشخص کرد. نسبتی که البته با نگاهی تاریخی به آن مجالی بی‌پایان برای طرح و بحث مسائل مختلف است. مسائلی که طبق هر ایستگاهی در تاریخ می توان رابطه میان دولت/ حکومت و هنر را در آن مورد ارزیابی قرار داد. رابطه ای که از نگرش های مد نظر حاکم تا نگرشی که در هنر ظهور و بروز پیدا می کند قابل ردیابی است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان