arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

نماینده گوایدو: آمریکا طرحی نظامی برای انتقال قدرت در ونزوئلا دارد

یکی از نمایندگان رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا خبر داد که واشنگتن طرحی نظامی برای سرنگونی دولت مادورو دارد. «خولیو بورخس» نماینده مخالفان ونزوئلا در مصاحبه با «نووستی» گفت: «می‌دانیم چنین گزینه‌ای وجود دارد اما امیدارم که انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آمیز صورت گیرد و تنها کسی که می‌تواند بین مسالمت‌آمیز بودن یا خشونت انتخاب انجام دهد مادورو است و وی همیشه خشونت را انتخاب می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده گوایدو: آمریکا طرحی نظامی برای انتقال قدرت در ونزوئلا دارد

یکی از نمایندگان رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا خبر داد که واشنگتن طرحی نظامی برای سرنگونی دولت مادورو دارد.

مخالفان ونزوئلایی اعلام کردند که واشنگتن طرحی نظامی برای انتقال قدرت در ونزوئلا دارد.

«خولیو بورخس» نماینده مخالفان ونزوئلا در مصاحبه با «نووستی» گفت: «می‌دانیم چنین گزینه‌ای وجود دارد اما امیدارم که انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آمیز صورت گیرد و تنها کسی که می‌تواند بین مسالمت‌آمیز بودن یا خشونت انتخاب انجام دهد مادورو است و وی همیشه خشونت را انتخاب می‌کند.

وی افزودکه تصمیم دادگاه عالی ونزوئلا درباره ممنوع السفر شدن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و مسدود شدن حساب‌های بانکی وی تنها حل بحران این کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

گوایدو روز ۲۳ ژانویه خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا خواند و اندکی بعد، آمریکا و چند کشور دیگر وی را به رسمیت شناختند. مادورو رئیس جمهور ونزوئلا با توصیف گوایدو به عنوان عروسک آمریکایی گفت که واشنگتن در حال سازماندهی کودتا در این کشور است.

روسیه، چین و ترکیه و تعدادی از کشورهای دیگر اعلام کرده‌اند که از دولت قانونی مادورو حمایت می‌کنند.

پیشتر نیز رهبر مخالفان و رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا پیشتر در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شد که جنبش مخالفان در ونزوئلا قادر به دستیابی به یک گذار مسالمت‌آمیز قدرت و انتخابات آزاد در این کشور است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان