arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

بهر ه برداری از 4 هزار طرح کشاورزی در 40 سالگی انقلاب

۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور در داخل تولید و تامین می‌شود، اما به دلیل نوسانات قیمت ارز و گران شدن قیمت گوشت، واردات گوشت را افزایش داده ایم تا بازار متعادل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزیر جهاد کشاورزی گفت: به مناسبت چهل سالگی انقلاب ، ۴ هزار طرح کشاورزی در نقاط مختلف کشور به بهره برداری می رسد .

به گزارش انتخاب، به گفته وزیر جهاد کشاورزی برای اجرا و بهره برداری این طرح‌ها ۴۳ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

محمود حجتی در حاشیه افتتاح طرح‌های کشاورزی استان قزوین، از تجهیز ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی کشور به سیستم‌های مدرن آبیاری خبر داد.

وی گفت : اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود : ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور در داخل تولید و تامین می‌شود، اما به دلیل نوسانات قیمت ارز و گران شدن قیمت گوشت، واردات گوشت را افزایش داده ایم تا بازار متعادل شود.

وی با اشاره به لزوم تقویت حوزه بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، افزود: پایانه‌های صادراتی یکی از نیاز‌های اساسی کشور در حوزه کشاورزی به شمار می‌رود.

وی گفت: محصولات و فرآورده‌های کشاورزی کشور از ظرفیت بالایی برای صادرات برخوردارند و باید از این ظرفیت برای ارزآوری بیشتر استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برنامه ریزی مناسب برای بازاریابی محصولات و فرآورده های کشاورزی ضروری است و در این میان باید برای بازاریابی محصول نیز اقدامات بیشتری صورت گیرد.

حجتی یادآور شد: کشور ما با تنوع اقلیمی که دارد در صورت مدیریت صحیح و مناسب منابع برای تامین امنیت غذایی مشکلی نخواهد داشت.

نظرات بینندگان