arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰

کاهش تعرفه‌ی مکالمات بین‌الملل وجاهت قانونی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران، اظهارات اخیر یکی از مدیران شرکت زیرساخت در خصوص کاهش قیمت مکالمات بین‌الملل را اظهارات گمراه کننده‌ای دانست که مصرف کننده را از حیث قیمت و کیفیت خدمات دو صفر بین الملل فریب می‌دهد و از مصادیق ممنوعیت‌های موضوع فصل نه قانون اصل 44 می‌باشد.

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، مهندس علیرضا علمی، با بیان اینکه به تعرفه‌های پیشنهادی شرکت زیرساخت ایرادات بسیاری وارد است و این تعرفه‌ها در جلسه هفته گذشته شورای رقابت ابطال گردیده، گفت: این تعرفه‌ها بر اساس نظر این نهاد فراقوه‌ای فاقد وجاهت قانونی و بی اثر دانسته شده است؛ چرا که تعرفه گذاری باید در چهارچوب ضوابط ، قوانین و مقررات کشور باشد که همانا در این خصوص ابلاغیه‌ی مقام معظم رهبری و قانون اصل 44 تکلیف را مشخص نموده است.

دبیر انجمن شرکت‌های اینترنتی با بیان اینکه ملاک برای همه ما قانون است و مسوولان محترم نیز باید به قانون تمکین نمایند اظهار داشت: بعید می‌دانم مطالب بیان شده در مطبوعات توسط این مقام شرکت زیرساخت با علم به حکم شورای رقابت در خصوص ابطال تعرفه بوده و شاید ایشان از این مصوبه بی اطلاع بوده باشند، والا بحث موضوع عدم تمکین و تبعیت از مصوبه‌ی شورای رقابت یا قانون اصل 44 خواهد بود که تکلیف آنهم در خود همان قانون مشخص شده است.

مهندس علمی با اظهار تاسف از مطالب مطرح شده با عنوان کاهش تعرفه‌های بین الملل اظهار داشت: جای شگفتی است در شرائطی که این تعرفه‌ها وجاهت قانونی ندارد از تریبونی رسمی به این شکل با انگیزه ای نامشخص اطلاع رسانی عمومی می‌گردد و اساسا" اینکه اینجا کاهش تعرفه نوعی بازی با کلمات است.

وی ادامه داد: این دوستان کشورهای جهان را به هفت دسته تقسیم کرده اند و کاهش تعرفه در دسته اول در نظر گرفته شده و در سایر کشورها یا تعرفه کاهش نداشته یا گاها" تا 3 برابر گرانتر شده که در اطلاع رسانی‌های ناقص صورت گرفته با تکیه بر تکنیک‌های بازاریابی به آن اشاره‌ای نگردیده است.

علمی ادامه داد: ثانیا" طوری عنوان می‌شود گویی شق القمر صورت گرفته است. هم اکنون مگر 114 شرکت دارای مجوز با چه قیمتی این خدمات را ارائه می‌دهند؟ سالیان سال است مردم از امکانات ارزان این شرکت‌ها بهره می‌برند و شرکت زیرساخت با ده سال تاخیر به میدان آمده تا اموری را که توسط فرزندان متخصص این مردم به درستی انجام می‌گیرد خود به انجام رساند و بجای سپردن کار مردم به مردم با استفاده از امکانات انحصاری یکصد شرکت دانش بنیان داخلی را زمین بزند و بازار در اختیار آنها را قبضه کند. اجازه دهید قضاوت را به افکار عمومی واگذار نماییم.

وی خاطرنشان کرد: درثانی اگر واقعا" نگران منافع مردم هستند چرا از این نوع کاهش تعرفه‌ها و تخفیفات در قیمت اینترنت داده نمی‌شود و کماکان لینک‌های STM1 با ده برابر قیمت خریداری شده در داخل کشور به فروش می‌رسد ، آن‌هم در شرائطی که دیگر در آن حوزه هم بخش خصوصی وجود ندارد و خود یکه تاز میدان هستند.

او گفت: اگر قرار است یارانه‌ای داده شود مسایل پراهمیت تری وجود دارد که باید یارانه‌ها صرف آن موارد شود تا آحاد مردم از آن بهره مند گردند نه آنکه پول بیت المال را صرف نابودی کسب و کار و اشتغال متخصصان داخلی کنیم یا به جیب دلالان ترافیک بین الملل و شرکت‌های خارجی سرازیر نماییم.

علمی در پایان تاکید کرد: از مدیران و مسؤولان محترم انتظار می‌رود در شرائطی که کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند آرامش و فضای منطقی است از بیان مطالب تنش آفرین و حاشیه ساز جدا" پرهیز نمایند.
نظرات بینندگان