arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

عمرالبشیر خطاب به معترضان: فیس‌بوک و واتساپ رؤسا را تغییر نمی‌دهد

رئیس جمهور سودان پنجشنبه (یازدهم بهمن) طی سخنانی در شهر «کسلا» واقع در شرق سودان که ازتلویزیون این کشور پخش شد، مخالفان را که خواهان کناره‌گیری وی از قدرت هستند، خطاب قرار داد و گفت: «دولت‌ها و رؤسای جمهور، از طریق واتساپ و فیس‌بوک تغییر پیدا نمی‌کند بلکه این تغییر از طریق انتخابات حاصل می‌شود».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس جمهور سودان که نزدیک به سه دهه است در مسند قدرت قرار دارد، در واکنش به اعتراض‌ها علیه دولت خود گفت که با فیس‌بوک یا واتساپ نمی‌توان رئیس جمهور تغییر داد.

«عمر البشیر»، رئیس جمهور سودان از تلاش‌ مخالفان در شبکه‌های اجتماعی جهت برپایی اعتراضات علیه خود انتقاد کرد و ضمن تأکید بر طی مسیر قانون، گفت که این گونه تلاش‌ها منجر به تغییر رئیس جمهور نمی‌شود.

او پنجشنبه (یازدهم بهمن) طی سخنانی در شهر «کسلا» واقع در شرق سودان که ازتلویزیون این کشور پخش شد، مخالفان را که خواهان کناره‌گیری وی از قدرت هستند، خطاب قرار داد و گفت: «دولت‌ها و رؤسای جمهور، از طریق واتساپ و فیس‌بوک تغییر پیدا نمی‌کند بلکه این تغییر از طریق انتخابات حاصل می‌شود».

البشیر که از سال ۱۹۸۹ تا به امروز رئیس جمهور سودان بوده و به رغم وعده‌های خود مبنی بر عدم نامزدی برای دور جدید، در انتخابات شرکت کرده است، اظهار داشت: «باید توده‌های مردم خود به ویژه جوانانمان را راضی کنیم. آن‌ها در مرکز توجه ما هستند تا آینده‌ آن‌ها را برایشان تضمین کنیم».

شهرهای سودان از نوزدهم دسامبر شاهد اعتراض‌های مردمی به وضعیت بد معیشتی و گرانی برخی از اقلام غذایی مانند نان است.

در ابتدا این اعتراض‌ها، معترضان سودانی خواهان حمایت دولت از اقشار آسیب‌پذیر سودان و بهبود وضعیت معیشتی آنان شدند با این حال، رفته رفته با ورود جریان معارض دولت عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان معترضان خواستار برکناری وی از قدرت شدند.

این اعتراض‌ها بنا بر گزارش عفو بین‌الملل، بیش از ۴۰ نفر کشته و صدها زخمی و بازداشتی داشته است.

نظرات بینندگان