arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

رویترز: ونزوئلا قصد دارد ذخیره طلای بانک مرکزی خود را به امارات بفروشد

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از مقام‌های ونزوئلا مدعی شد که این کشور قصد دارد ذخیره طلای بانک مرکزی خود را به امارات متحده عربی بفروشد. رویترز نوشت: یک مقام بلندپایه ونزوئلا که از این طرح آگاه است گفت: دولت این کشور در روز‌های آینده ۱۵ تن طلا از ذخیره بانک مرکزی خود را در ازای یوروی نقد به امارات متحد عربی می‌فروشد. به نقل از مقام ونزوئلایی، فروش امسال طلای ونزوئلا که پشتوانه ارز این کشور (بولیوار) است، از انتقال ۳ تن طلا در ۲۶ ژانویه (۷ بهمن ماه) آغاز شده است که پس از فروش ۹۰۰ میلیون دلار طلای ناخالص به ترکیه در سال گذشته میلادی انجام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از مقام‌های ونزوئلا مدعی شد که این کشور قصد دارد ذخیره طلای بانک مرکزی خود را به امارات متحده عربی بفروشد.

به گزارش ایرنا، رویترز در تارنمای خود نوشت: یک مقام بلندپایه ونزوئلا که از این طرح آگاه است گفت: دولت این کشور در روز‌های آینده ۱۵ تن طلا از ذخیره بانک مرکزی خود را در ازای یوروی نقد به امارات متحد عربی می‌فروشد.
بر اساس این گزارش به نقل از مقام ونزوئلایی، فروش امسال طلای ونزوئلا که پشتوانه ارز این کشور (بولیوار) است، از انتقال ۳ تن طلا در ۲۶ ژانویه (۷ بهمن ماه) آغاز شده است که پس از فروش ۹۰۰ میلیون دلار طلای ناخالص به ترکیه در سال گذشته میلادی انجام شد.
این مقام دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا که نخواست نامش ذکر شود، همچنین گفت: برنامه دولت مادورو این است که تا پایان فوریه ۲۹ تن از طلای موجود در کاراکاس را به امارات متحده عربی بفروشد.
این در حالی است که آمریکا به دنبال تحریم شرکت نفت دولتی ونزوئلا در این هفته، روز چهارشنبه به بانک‌ها و تاجران بین المللی هشدار دارد که از معامله طلای این کشور خودداری کنند.
همچنین مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه آمریکایی در پیامی توئیتری خطاب به سفارت امارات در واشنگتن پیرامون خرید طلای ونزوئلا هشدار داد.
به نوشته رویترز، داده‌های بانک مرکزی ونزوئلا نشان می‌دهد که این کشور تا پایان ماه نوامبر سال گذشته میلادی ۱۳۲ تن ذخیره طلا داشته است.
دولت مادورو از سال گذشته پس از ناکامی در تولید نفت، بحران اقتصادی و تحریم‌های فزاینده آمریکا علیه کاراکاس به فروش ذخیره طلا روی آورد.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا از ۲۳ ژانویه گذشته (سوم بهمن‌ماه) صحنه ناآرامی است. ماجرا ازآنجا آغاز شد که گوایدو سوگند ریاست جمهوری یاد و خود را به‌عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد.
پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری مادورو را غیرقانونی اعلام کرد.
برخی از کشور‌های آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا و نیز برخی کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس و آلمان به تبعیت از واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و بیطرف در ونزوئلا شدند.
این درحالی است که کشورهایی، چون ایران، روسیه، بولیوی، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور و ترکیه همچنان با حمایت کامل از مادورو، اقدام گوایدو را کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا خواندند.
در آخرین تحولات ونزوئلا، دیوان عالی این کشور، گوایدو را ممنوع الخروج و انسداد حساب‌های بانکی او را صادر کرده است. این اقدام پس از درخواست دادستان کل ونزوئلا (وابسته به مادورو) از دیوان عالی این کشور برای ممنوعیت خروج گوایدو از کشور و بسته شدن حساب‌های بانکی اش انجام می‌گیرد

نظرات بینندگان