arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

آیت الله جنتی: برخی مقامات ما باورشان شده که نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم مگر با کمک آمریکا؛ ای لعنت بر این فکرهای غلط / آفرین بر آنها که گفتند «می‌میریم ذلت نمی‌پذیریم» / مردم تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، اما تحمل شکست انقلاب را ندارند

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام این باور را به مردم داد که اسلام می‌تواند مدیریت و حکومت داشته باشد، گفت: معجزه امام این بود که اسلام را عزیز کرد. آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار به جایی رسیده که برخی مقامات ما باورشان شده که ما نمی توانیم کشور را اداره کنیم مگر با کمک آمریکا؛ ای لعنت بر این فکرهای غلط.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله جنتی: برخی مقامات ما باورشان شده که نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم مگر با کمک آمریکا؛ ای لعنت بر این فکرهای غلط / آفرین بر آنها که گفتند «می‌میریم ذلت نمی‌پذیریم»

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: معجزه‌ای که امام کرد این بود که اسلام را عزیز کرد به مسلمان‌ها نشان داد که اگر اسلام می‌خواهید و اگر دنیای خوب و رفاه می‌خواهید به اسلام بپیوندید به مردم ما هیهات من الذله را یاد داد.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌‌‌الله احمد جنتی در مراسم ۱۲ بهمن که در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد، در بیان فضایل شهادت با ذکر حدیثی از پیامبر گفت: شهادت فقط مخصوص اولیاالله است که از زمان واقعه کربلا بسته شد اما امام خمینی(ره) این درب را بعد از قرن‌ها باز کرد.

به نوشته ایلنا، وی با بیان اینکه امام برای اسلام قدرتی مثال‌زدنی به وجود آورد، اظهار داشت: اسلامی که قدرت خودش را از دست داده بود اسلامی که غربی‌ها ان را عامل عقب‌ماندگی می‌دانستند. طاغوتی‌ها می‌گفتند باید برویم دنبال علم، فناوری و صنعت و همان راهی که غربی‌ها رفته‌اند، اسلام به درد زندگی نمی‌خورد و نمی‌تواند مدیریت کند چرا اسلام برای ۱۴۰۰ سال پیش بود.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: معجزه‌ای که امام کرد این بود که اسلام را عزیز کرد به مسلمان‌ها نشان داد که اگر اسلام می‌خواهید و اگر دنیای خوب و رفاه می‌خواهید به اسلام بپیوندید به مردم ما هیهات من الذله را یاد داد. مردم هم بعد از دعوت امام گفتند چرا آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها زمام امور را در دست بگیرند؟ چرا ذلت را برای بیاورند؟ برای همین هم دعوت امام را لبیک گفتند. آفرین بر آنها که گفتند می‌میریم ذلت نمی‌پذیریم. از این پس بود که هیهات من الذله شعار محرومان شد.

جنتی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی امام دوباره اسلام را زنده کرد، تصریح کرد: امام مردم را به این باور رساند که اسلام می‌تواند دنیا را اداره کند، مسلمان‌ها ضعیف بودند امام نشان داد که اگر می‌خواهند قوی شوند باید به اسلام واقعی بپیوندند. مردم ببینید ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد. در این ۴۰ سال تمام دنیا تلاش کردند این قدرت را بشکنند. حکومت اسلامی برای دنیا نامفهوم بود، می‌گفتند اسلام برای نماز است بروند نماز بخوانند در مساجد و حسینیه‌ها جمع شوند اما منکر این بودند که اسلام می‌تواند قدرت سیاسی و اجتماعی باشد.

وی افزود: شرق و غرب معتقد بودند طرح حکومت اسلامی کارآمد نیست و اگر گروهی سر کار آمد نهایتا یکی دو سال می‌ماند یا ما آن را می‌شکنیم اما دیدند قدرت باقی ماند و در این ۴۰ سال آمریکا و متحدانش تلاش کردند قدرت حکومت اسلامی را بشکنند اما نتوانستند.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ به ما تحمیل کردند اما نتوانستند کاری بکنند. انقلاب عاشقان شهادت، ایثارگران و بسیجیان را تحویل داد، کسانی که از شهادت نترسیدند. اینها را انقلاب اسلامی ساخت. در صدر اسلام هم پیغمبر (ص)، علی (ع)، عمار و یاسر را ساخت، بدری‌‌ها و خیبری‌‌‌ها را ساخت. تمام کسانی که در جنگ‌‌ها شرکت کردند را ساخت.

جنتی با تاکید بر اینکه هر چه درباره امام بگویم کم است، ابراز داشت: من به شما توصیه می‌‌کنم که امام را بشناسیم. درس بندگی از امام یاد بگیریم. امام بالاترین سیاستمدار بودند. غربی‌ها که صدها سال کار سیاسی کردند، نتوانستند سیاست امام را بشکنند. امام لحظه‌‌شناس بود؛ هم سیاسی بود، هم عبادت داشت. اهل نماز شب بود. اهل مستحبات بود. اهل مجلس شعبانیه بود. هم عبادت می‌‌‌کرد و هم حکومت. اداره مملکت را به مسئولان می‌‌سپارد.

وی با اشاره به آثار امام خمینی بیان کرد: مردم آثار امام را بخوانید که هم سعادت دنیا و هم آخرت شماست. وصیت امام را بخوانید. چهل حدیث امام را بخوانید. اینها کهنه نمی‌‌‌شوند. وصیت امام برای نظام و مسئولان ما درس است. برای قوه قضائیه و فرهنگی‌‌های ما بلا تشبیه مانند قرآن است. امام راه قرآن را در پیش گرفت. این قرآنی که خدا به شما داده، شکست‌ناپذیر است تا ما به امام اسلام پایبند باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بر شمردن مشکلات و دشمنی‌‌های کشورهای دیگر با انقلاب یادآور شد: ببینید این امریکای لعنتی چیکار می‌‌کند؛ تحریم‌‌های پشت سرهم. جنگ نظامی درست کردند، آبرویشان رفت. حالا جنگ روانی گذاشتن و می‌‌خواهند پاکدامنی و عفت را از بین ببرند. افتادند در این کشور و آن کشور که با ایران همکاری نکنید. این آل‌‌‌‌سعود که خداوند ریشه آنها را بکند، خداوند ذلیلشان کنند، همیشه پول می‌‌دهند و هزینه می‌‌کنند.

جنتی با اشاره به تحولات اوایل انقلاب عنوان مکرد: در اوائل انقلاب که هنوز قدرت نظام پایدار نشده بود، منافقین و دیگران مدام حمله می‌‌‌کردند، تجزیه‌‌طلبان در خوزستان و کردستان فعالیت می‌‌کردند اما همه اینها شکست خوردند. چقدر تروریست‌‌‌ها آمدند، مردم کوچه بازار را کشتند ولی کاری از پیش نبردند. آنها شکست خوردند اما اسلام باقی ماند.

وی اضافه کرد: الان هم تمام این کارها را می‌‌‌کنند که مردم را از پای دربیاورند. الان هم با حربه اقتصادی آمدند، می‌‌گویند مردم نان برای خوردن نداشته باشند. اگر نان می‌‌خواهید، اگر آب می‌‌‌خواهید، اگر صنعت می‌‌خواهید، ما به شما می‌‌دهیم اما خبر ندارند که مردم ما مردمی هستند که حاضرند از جان و مال خود بگذرند اما از دینشان نگذرند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه امام می‌‌گوید من با جرات مدعی هستم که ملت ایران در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عصر پیغمبر (ص) و بهتر از عراق در زمان علی (ع) بودند، گفت: انگیزه این مردم ایمان و قدرت غیبی است. اسلام باید افتخار کند. مردم باید افتخار کند که چنین فرزندانی تربیت کرده‌اند. به جوانانی که در جنگ روی میدان مین می‌‌روند. مسئله اسلام و حفظ آن است برای همین اساس امام می‌‌گوید.

جنتی با بیان اینکه مردم ما ثابت کردند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند اما تحمل شکست انقلاب و اسلام را نخواهند داشت، اظهار داشت: برادر و خواهر عزیز! ما امروز مشکل معیشتی داریم. یکسری مربوط به خارج است ولی یک سری داخلی است. یک عده‌‌ای بلد نیستند، یک عده‌‌ای درد مردم برایشان اهمیتی ندارند، یک عده‌‌ای هم نمی‌‌خواهند تا مشکلات مردم و کشور حل شود. یک عده در بحث ارز غارت کردند. دنیاطلبی فائق شد و به برخی مسئولان نفوذ کردند. کار به جایی رسیده که برخی مقامات ما باورشان شده که ما نمی توانیم کشور را اداره کنیم مگر با کمک آمریکا؛ ای لعنت بر این فکرهای غلط.

وی ادامه داد: امریکا در اداره کشور خودش مانده است. میلیون‌ها گرسنه دارد. رهبری فرمودند قدرت امریکا رو به افول است. خیلی از متحدان امریکا در سوریه گوش به حرف آنها نمی‌‌دهند و دیگر مانند قبل کسی از امریکا نمی‌‌ترسد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشکلات قابل حل است، تصریح کرد: ما نباید هراسان شویم، ما نباید باور کنیم که نمی‌‌توانیم. امام جمله‌‌ای به سنگیتی کوه فرمودند و گفتند ما می‌‌توانیم. ما می‌‌توانیم آل‌‌سعود را بشکنیم. ما می‌‌توانیم مملکت را آباد کنیم. چقدر در دوران انقلاب به مردم خدمت شد. شما تاریخ بخوانید. در کجای دنیا حکومتی چهل سال با دنیا جنگیده و سرپا مانده است؟ وقتی انقلاب شد دنیا گفت اسلام چیست یا شرقی یا غربی؟ اسلام مگر می‌‌تواند حکومتی غیر از این باشد. اینطور القا کردند اما الان هم حیران مانده‌‌اند.

جنتی با اشاره به خدمات انقلاب طی چهل سال گذشته خاطرنشان کرد: همه‌جا برق‌کشی شده، همه جا گازرسانی شده، صدها کیلومتر راه‌‌سازی شده، آب سالم به گلوی خشک خیلی‌‌ها رسید. چقدر تلفن ایجاد شد. ان موقع مگر چقدر تلفن بوده؟ الان همه روستاها برق‌‌رسانی شده است مگر معدودی.