arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰

نخستین واکنش صالحی به کاهش روابط با انگليس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علي اکبر صالحي در واکنش به مصوبه اخير مجلس درباره کاهش روابط با دولت انگليس تاکيد کرد: آنها بايد از اين مصوبه اخير نمايندگان ملت درس عبرت بگيرند و سياست هاي خود در رابطه با جمهوري اسلامي را بر مبناي عقلانيت و حکمت سياسي تنظيم کنند.

به گزارش انتخاب، دکتر علي اکبر صالحي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار سياسي خراسان با استقبال از مصوبه اخير مجلس مبني بر کاهش روابط با دولت انگليس گفت: وزارت خارجه تابع اين قانون مصوب مجلس است و تکليف ما را نمايندگان مردم روشن کرده اند. وي اضافه کرد: البته ما به عنوان دستگاه ديپلماسي کشور، شيوه مطلوب در ارتباط با همه کشورها را برقراري و تعميق روابط حسنه مي دانيم اما متاسفانه برخي کشورها در اين روابط بر اساس عقلانيت و حکمت سياسي عمل نمي کنند.

صالحي با يادآوري اينکه انگليس از جمله اين گونه دولت هاست، ريشه اين رفتارهاي غيرعقلاني را باقي ماندن اين کشور در توهم قرن هاي گذشته دانست و تاکيد کرد: اين کشور و برخي ديگر از استعمارگران، روزگاري بر جهان حکومت مي کردند و هنوز توهم آن دوران را در سر دارند که هر اقدامي عليه ملت ها کنند، عکس العملي از سوي مردم نخواهد داشت.

وزير امور خارجه کشورمان همچنين به حکام انگليسي گوشزد کرد که دوران زورگويي و استعمار ملت ها به پايان رسيده و امروز اقدامات خصمانه عليه جمهوري اسلامي ايران با چنين واکنش هاي قاطعي روبرو خواهد شد. وي در پايان اظهار اميدواري کرد که دولت انگليس از اين مصوبه اخير نمايندگان ملت درس عبرت بگيرد و سياست هاي خود در رابطه با جمهوري اسلامي را بر مبناي عقلانيت و حکمت سياسي تنظيم کند.

در همين حال رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امورخارجه نيز در گفت و گو با مهر در رابطه با مصوبه مجلس مبني بر کاهش سطح روابط با انگليس گفت: اين مصوبه پس از سير قانوني و ابلاغ به ما از سوي وزارت امورخارجه به عنوان بخشي از دولت به اجرا در مي آيد.
نظرات بینندگان