arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

مرکل صفحه شخصی‌اش در فیسبوک را بست

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با انتشار ویدئوی کوتاهی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد که این صفحه را که بالغ بر ۲.۵ میلیون دنبال کننده دارد، واگذار می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با انتشار ویدئوی کوتاهی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد که این صفحه را که بالغ بر ۲.۵ میلیون دنبال کننده دارد، واگذار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان چندی پیش اعلام کرد: قصد ندارد بعد از پایان دوره فعلی صدراعظمی‌اش در سال ۲۰۲۱ به دنبال انتخاب مجدد برای یک دوره جدید باشد. او که در عین حال رهبری حزب راست میانه روی اتحاد دموکرات مسیحی آلمان را واگذار کرده بود حالا به سراغ واگذاری صفحه خود در فیسبوک رفته است.

مرکل در ویدئوی کوتاه در صفحه رسمی خود در روز جمعه به عنوان نشانه‌ای دیگری در خصوص اینکه وارد آخرین مرحله حرفه سیاسی خود شده کناره گیری‌اش از فیسبوک را که در آن بیش از ۲.۵ میلیون دنبال کننده دارد، اعلام کرد. او در ماه دسامبر رهبری حزب اتحاد دموکرات مسیحی به اختصار CDU را به یک زن جدید به نام آنگرت کرامپ-کارنباوئر واگذار کرد و پس از آن اعلام کرد در سال ۲۰۲۱ با پایان دوره فعلی صدراعظمی خود از این سمت کنار خواهد رفت.

در ویدئوی مذکور مرکل تصریح می‌کند: امروز روزی است که من می‌خواهم از شما به خاطر حمایت قدرتمندی که از صفحه من در فیسبوک به عمل آوردید تشکر کنم. شما می‌دانید که من دیگر رهبر حزب CDU نیستم. به همین دلیل صفحه خود در فیسبوک را می‌بندم. این ویدئو دقایقی بعد از انتشار شروع به دریافت صدها کامنت از آلمان و سراسر جهان کرد که بسیاری از آنها مثبت بودند.

مرکل در صفحه فیسبوکش علاوه بر پست‌های مرتب درباره مکان‌هایی که رفته و مسائلی که برایش مهم هستند لیستی از کتاب‌های ادبیات مورد علاقه خود شامل تمامی کتاب‌های لئو تولستوی و فویدور داستایوسکی و همینطور فیلم مورد علاقه‌اش به نام فیلم خارج از آفریقا منتشر کرده و رؤیای خود را سوار شدن بر خط راه آهن سراسری سیبری روسیه مابین مسکو تا منطقه مرزی ولادی‌وستوک در مرز روسیه با کره شمالی خوانده است.

مرکل تا قبل از منتشر کردن پیام خداحافظی‌اش مطالبی پراکنده و مختلف در این صفحه منتشر کرده بود. آخرین مطلب آن ویدئویی از سخنرانی مرکل در کنفرانس CDU در ماه دسامبر بود؛ جایی که مرکل در آن به صورت رسمی رهبری حزب را واگذار کرد.

مرکل به رغم آنکه دنبال کننده‌های زیادی در فیسبوک داشت اما برخلاف بسیاری از سیاستمداران هیچ گاه در توئیتر حساب باز نکرد.

استفن سایبرت سخنگوی مرکل برخلاف وی در توئیتر حساب داشته و به نمایندگی از او مرتباً کامنت‌های را در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کرد.

مرکل با وجود بستن صفحه شخصی در فیسبوک مردم را تشویق کرد که کارهایش را در صفحه فیسبوک رسمی دولت آلمان و صفحه او در اینستاگرام دنبال کنند.

نظرات بینندگان