arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰

سردار مومني: بخشودگي جرايم دو برابر شده ، فقط تا 19آذر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: بخشودگی تمام جرایمی که تا پایان سال 89 دو برابر شده بود تا 19 آذرماه است و بعد از آن تمدید نشده است.

به گزارش خبرنگار ما، سردار سرتیپ اسکندر مومنی در نشست خبری با بیان اینکه مردم به قوانین، علایم راهنمایی و رانندگی و تابلوها بیشتر توجه و از شتاب و عجله پرهیز کنند، افزود: براساس مصوبه مجلس جرایمی که تا ابتدای سال 90 (تا پایان سال 89) دو برابر شده بود اگر تا 19 آذرماه اصل جریمه پرداخت شود دو برابر شدن جریمه بخشیده می شود.

وی گفت: اگر تا 20 آذر اصل جریمه پرداخت نشود همان دو برابر شدن جریمه اعمال خواهد شد. سردار مومنی افزود: از مجلس تقاضا کردیم که این بخشودگی جرایم از 19 آذر به پایان سال تغییر کند اما موافقت نشد.

وی در ادامه گفت: براساس قانون قبلی مهلت پرداخت جرایم یکماه بود اما اکنون با قانون جدید مهلت پرداخت به دو ماه افزایش پیدا کرده است اما شرایطی دارد که اگر میزان جریمه به یک میلیون تومان برسد یا اگر تا چهار ماه جریمه را پرداخت نکند از طریق سیستم، خودرو توقیف خواهد شد و در صورت مشاهده در حال تردد، توقیف و به پارکینگ منتقل می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه با بیان اینکه طبق قانون قبلی تمام مبالغ جریمه ها به حساب خزانه واریز می شود، افزود: در واقع تمام جریمه ها جزو درآمدهای عمومی کشور بود اما در قانون جدید که از سال آینده اجرایی می شود پیش بینی شده است 20 درصد از مبالغ جریمه به حساب صندوق دیه و بیمه، 60 درصد جریمه های برون شهری به حساب راه و ترابری، 60 درصد مبالغ جریمه های درون شهری به حساب شهرداری و دهیاری ها، در حوزه ایمنی و ترافیک، 15 درصد به پلیس راهور برای ایجاد سامانه های هوشمند و 5 درصد نیز به منظور فرهنگسازی عمومی هزینه شود.

سردار مومنی گفت: البته هدف از قانون جدید کاهش تخلفات و پیشگیری از آن است نه جریمه کردن مردم چون میزان سوانح و حوادث در کشور ما خیلی بالاست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
0
0
اول باید کسی این نکته را گوشزد کند که اتومبیل ساخت داخل وتولید و شماره شده در سال 1388ماه بهمن چگونه در سال1385 جریمه شده چند در صد جرائم الصاقی به حق است در خیابان والی نژاد هم پارکبان پول اخذ هم پلیس جریمه میکند برای گرفتن صورت وضعیت جرائم هم 1500 تومان جهت اشتباه پلیس به اذای هر اعتراض 1500تمان باید پرداخت کنیم چرا؟
نظرات بینندگان