arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰

احمدی مقدم: استفاده از ارگ و جاز در عزاداریها ممنوع

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی انتظامی گفت: استفاده از ارگ و جاز در عزاداریهای ماه محرم ممنوع است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، سردار سماعیل احمدی مقدم در چهارمین جشنواره بزرگ قرآنی خانواده کارکنان ناجا که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ترویج قرآن یک وظیفه عمومی برای همه مسلمانان است و آثارش نیز هم اکنون مشهوداست چرا که شاهدیم در بیداری اسلامی، همه اقتدای به قرآن کردند و در سایه این اقتدا توانستند طاغوت های بزرگی را به زیر بکشانند.

وی با تاکید بر اینکه ایمان و دینداری مانع جرم و جنایت می شود، افزود: مومن هیچگاه تجاوز به حقوق مردم نمی کند بنابراین ایمان، روی دیگر جرم، تعدی و تجاوزاست.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: هرچه مبانی معرفتی و دینی را در جامعه ترویج کنیم، جرم به حداقل خود خواهد رسید بنابراین در ایام محرم و ماه مبارک رمضان شاهد کاهش جرایم در کشور هستیم و همانطور که گفتم این امری طبیعی است زیرا از مومن فساد و دزدی بر نمی آید.

وی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در ماه محرم، اظهار داشت: نیروی انتظامی در این ماه همکاری و همیاری با تمامی هیئتها، تکایا و مساجد برای هرچه باشکوه برگزارکردن این مراسم تاریخی، معنوی و فرهنگی به منظور ترویج شعائر عاشورا و محرم دارد.

فرمانده نیروی انتظامی، اقدامات دیگر پلیس را دراین ماه، تسهیل ترافیکی و برقراری امنیت دانست و افزود: هرگونه کمکی که از دست ما برمی آید، دریغ نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: از مسئولان هئیتها خواهش کردیم که از حمل ارگ، جاز و برخی شمائل که جنبه خرافی دارند ممانعت کنند و با ماموران ما همکاری داشته باشند‎‎‏، همچنین به منظور رعایت حال کودکان، پیران و افراد بیمار از بلند گو استفاده نکنند که البته شبهای تاسوعا و عاشورا استثنا است.
نظرات بینندگان