arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

رئیس کل بیمه مرکزی:رشد شاخص های بیمه در چهل سال اخیر ملموس است

رئیس شورای عالی بیمه از لزوم حضور شرکت های بیمه در بازار سرمایه، اظهار داشت: نهاد ناظر زمینه‌هایی را فراهم کرده تا شرکت‌های بیمه با ورود به بازارهای سرمایه از توانگری مالی مناسب تری بهره مند شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ماموریت بیمه مرکزی نظارت بر عملکرد بیمه‌گران و صیانت از حقوق بیمه گذاران است و هرگونه تصمیم برای ادغام شرکت های بیمه ای بر عهده سهامداران و ذینفعان آن شرکت ها خواهد بود.

به گزارش انتخاب به نقل از بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در نشست خبری ویژه چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب افزود: بررسی فعالیت شرکت های بیمه ای از ماموریت های جدی نهاد ناظر است و نهادهای دیگر که بر اساس قانون مجاز به بازرسی از شرکت‌ها هستند می توانند به این شفاف‌سازی کمک کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که کلید واژه اصلی بیمه مرکزی در ارتباط با شرکتهای بیمه "تعامل" است، تصریح کرد: خوشبختانه در بیمه مرکزی دنبال تصدی‌گری بیشتر نیستیم و به همین خاطر از انجمن ها کانون های صنفی و سندیکای بیمه گران حمایت می کنیم.
وی از اصلاح آیین نامه ۶۰ در شورای عالی بیمه خبر داد و افزود: طبیعی است به دلیل مسائل تورمی اگر شرکت‌های بیمه بخش اعظم دارایی های خود را در بانک سرمایه گذاری کنند در صورت بروز خسارات با بحران نقدینگی روبه‌رو خواهند شد.

رئیس شورای عالی بیمه از لزوم حضور شرکت های بیمه در بازار سرمایه، اظهار داشت: نهاد ناظر زمینه‌هایی را فراهم کرده تا شرکت‌های بیمه با ورود به بازارهای سرمایه از توانگری مالی مناسب تری بهره مند شوند.

دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اصلاح قانون بیمه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: قانون به صراحت این تکلیف را بر عهده ما گذاشته که تا پایان برنامه ششم بحث ویژگی های راننده با همراه خودرو را به نتیجه برسانیم.

وی افزود: با این مصوبه رانندگان کم ریسک از تخفیف های بالاتر بیمه‌ای برخوردار خواهند شد.
وی در پاسخ یکی از خبرنگاران مبنی بر دخالت بیمه ایران در انجام امور نظارتی بیمه مرکزی به صراحت اعلام کرد: شرکت بیمه ایران قدیمی ترین شرکت بیمه ای و از ارزش های صنعت بیمه به حساب می آید اما به لحاظ نظارتی و آیین نامه هیچ تفاوتی با شرکت‌های خصوصی ندارد و سهم سی و سه درصد این شرکت در بازار بیمه، تمایزی برای نظارت بر آن ایجاد نمی کند.

رئیس شورای عالی بیمه ارائه نرخ های غیر واقعی از سوی بخشی از صنعت بیمه را از جمله آسیب های صنعت بیمه ارزیابی کرد و افزود: غیر از رشته بیمه شخص ثالث در سایر رشته های بیمه ای بحث تعرفه مطرح نیست و بیمه مرکزی در بخش اتکایی فقط پوششهای را تعهد خواهد کرد که نرخ و شرایط آن منطقی و واقعی باشد.

وی میزان حق بیمه شخص ثالث در سال آینده را در گرو تصمیم قوه قضاییه برای تعیین نرخ دیه دانست و اظهار داشت: در رشته بیمه شخص ثالث و همچنین درمان تکمیلی ضریب خسارت معمولا بالای ۱۰۰ درصد است که این مسئله باید اصلاح شود و ما به دنبال نرخ های متناسب و واقعی هستیم تا هم مردم از خدمات بیمه ای رضایت داشته باشند و هم شرکت های بیمه دچار آسیب نشوند.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت استقرار نرم افزار جامع اطلاعاتی در صنعت بیمه خاطرنشان کرد: در دنیای امروز مساله فروش مویرگی جایگزین فرایند سنتی فروش شده و استارتاپ ها می توانند در این خصوص ظرفیت های موجود را افزایش دهند و شرکت‌های بیمه بدون استفاده از تکنولوژی با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

وی تصریح کرد: شبکه فروش باید با پشتیبانی شرکتهای بیمه توسعه پیدا کند که یکی از روش های توسعه ای تقویت استارت آپ هاست.

دکتر غلامرضا سلیمانی با تشریح فعالیت‌های ۴۰ ساله صنعت بیمه پس از انقلاب از رشد ملموس شاخص های بیمه خبر داد و گفت: در زمینه توسعه بیمه کارهای مهمی انجام شده اما کافی نیست چرا که هنوز ظرفیت های بیشتری در صنعت بیمه وجود دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان به سوالات خبرنگاران در خصوص موضوعاتی نظیر بیمه بلایای طبیعی، تحریم های بیمه ای، اصلاح آیین نامه ها و موارد دیگر پاسخ داد.

شایان ذکر است که در این نشست خبری بیش از یکصد و پنجاه خبرنگار از رسانه های عمومی و تخصصی صنعت بیمه حضور داشتند.

نظرات بینندگان