arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰

هشدار موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام درمورد ادامه پروژه تحریف سخنان امام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه جماران نوشت: چندی است که برخی نشریات و رسانه های وابسته به محافل تندرو در ادامه پروژه تحریف سخنان امام یا استفاده ابزاری از آن در مناسبت های غیر مرتبط، این بار مطالب غیرواقعی را به بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی نسبت داده و به دلیل اینکه موسسه تنظیم و نشر آثار امام را سدی در برابر تحریفات غیر واقعی و نیات باندی و افراطی خود می بینند، سعی در تشکیک در مطالب منتشر شده توسط این موسسه از کلام رهبر فقید انقلاب دارند. نکته جالب این است که این محافل تندرو توسط افرادی که به تندروی شهره هستند اداره می شود .

در این میان موسسه تنظیم نشر و آثار حضرت امام (س) تنها نهادی است که می تواند صحت و سقم مطالب منتشر شده در خصوص امام (ره) را تایید و یا رد کند . مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی  که وظیفه انتشار آثار و ترویج اندیشه‌های امام (س) را برعهده داشته و متولی قانونی این موضوع است در پی انتشار مطالب غیرقانونی در یکی از نشریات هفتگی و اصرار مکرر برآن ضمن اعتراض به این روش وظیفه خود دانست تا توضیحاتی را درباره نحوه انتشار آراء امام با تاکید بر تطابق آنها با صحیفه امام منتشر کند.

در پی انتشار جوابیه موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام نسبت به مطالب این جریده خاص وابسته به محافل افراطی که توهین به نهاد روحانیت و بسیاری از نهادهای قانونی نظام را در کارنامه دارد،  بسیاری از مطبوعات مستقل که همواره بر مشی میانه روی مشهور بوده اند، به دلیل ناخشنودی از عملکرد اینگونه نشریات تندرو - از جمله هفته نامه مذکور-، اقدام به چاپ و نشر هشدار موسسه تنظیم و نشر پرداختند که اثر گذاری این موسسه در پاسخ گویی به موقع به مطالب کذب برخی رسانه های خاص و استفاده روزنامه های سراسری از مطالب آن را نشان می دهد.

 روزنامه مردم سالاری از جمله این مطبوعات مستقل است که در صفحه یک خود با تیتر " برخی تحریف اسناد امام (ره) را آغاز کرده اند " اقدام به انتشار این جوابیه کرد.

 روزنامه مردم سالاری در گزارش خود به بررسی تاریخچه تشکیل موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام پرداخته است . که در آن آمده است :‌

 23 سال پیش بود که ایده تشکیل موسسه تنظیم و نشرآثار حضرت امام از سوی مرحوم حاج احمد خمینی مطرح شد و پس از نامه نگاری با امام خمینی و موافقت ایشان در نهایت این موسسه  برای حفظ آثار امام و انتشار آن تاسیس و به فعالیت پرداخت و پس از رحلت حاج احمد خمینی ، حسن این رسالت به عهده سید حسن خمینی افتاد . با این حال پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم و حاکم شدن فضای تند بر جامعه، رادیکال های جریان محافظه کار حامی دولت برای یکدست سازی همه امور، تاخت و تاز به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی را آغاز کردند به نحوی که همفکران دولت در مجلس همچون حسینیان و رسایی به دنبال تصویب قانونی در مجلس بودند که کنترل این موسسه از بیت امام(ره) خارج شود، اما در نهایت چنین ترفندی هم به نتیجه نرسید. اما رقت بارترین اقدام رادیکالها علیه بیت امام و شکستن حرمت وارثان امام خمینی در مراسم 14 خرداد بود که در زمان سخنرانی سید حسن خمینی در حضور میهمانان داخلی و خارجی عده ای اخلال ایجاد کردند و سخنرانی یادگار امام ناتمام ماند، چهره زشت این حرکت آنچنان بر ذهن ها نقش بست که مراجع قم و بسیاری از دلسوزان نظام، فعالان سیاسی، مذهبی و چهره های برجسته کشور با دلجویی از یادگار امام این حرکت ناپسند در مراسم سالگرد بنیانگذار امام خمینی را تقبیح کردند و مدتها تلاش افراط گرایان برای حرمت شکنی و عبور از مرزهای اخلاقی در محافل مختلف مورد نقد قرار گرفت. طی این مدت جریان های معلوم الحال با انتشار اخبار کذب تلاش کردند که مجددا سید حسن خمینی را مورد شماتت خود قرار دهند که باز هم چنین اقدامی نتیجه نداد. حدود سه هفته پیش بود که بنیادی تحت نام تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) در دانشگاه ها اعلام موجودیت کرد که این موضوع با انتشار نامه سرگشاده حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه از انتشار سخنان سراسر اشتباه در سایت وابسته به این نهاد انتقاد کرد. در این میان هفته نامه نه دی متعلق به یکی از نمایندگان تندرو مجلس که چندی پیش به دلیل انتشار مطالب کذب توقیف شده بود شروع به حاشیه سازی برای موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی کرد و مطالب خلاف واقع و به تحریف سخنان امام پرداخت. جریان تندرو که از تحرک کافی در فضای کنونی جامعه برخوردار است در آستانه انتخابات مجلس باز تلاش می کند با تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی موقعیت را همچنان با حرکات خلاف اخلاق و منش اسلامی حفظ کنند.

 روزنامه آفتاب یزد از دیگر رسانه ها است که جوابیه موسسه را با تیتر " روشنگری و هشدار موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) " در صفحه یک خود منتشر کرد.همچنین روزنامه آرمان نیز با انتشار توضیحات موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام از دیگر این نشریات بود.روزنامه آرمان " هشدار موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره)" را برای تیتر این جوابیه انتخاب کرد.روزنامه جمهوری اسلامی نیز جوابیه موسسه را  با تیتر "‌روشنگری و هشدار موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی " در صفحه یک خود منتشر کرد و ناخشنودی خود را از نشریات تندرو اعلام کرد.

 

انتهای پیام /*
دیدگاه ها و نظرات
برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.
مسئولیت نوشته‌ها بر عهده نویسندگان آنهاست و گذاشتن آنها به معنی تائید نظرات آنها نیست.
نظرات بینندگان