arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

صدرنشینی پرسپولیس در آغاز دور برگشت لیگ برتر/ یحیی بازهم تسلیم برانکو شد

پرسپولیس و پدیده در شروع نیم فصل دوم فوتبال ایران از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی حساس با پیروزی دو بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پرسپولیس توانست با دو گل پدیده را شکست دهد و صدرنشین لیگ برتر شود.

به گزارش ایسنا، پرسپولیس و پدیده در شروع نیم فصل دوم فوتبال ایران از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی حساس با پیروزی دو بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.

علی علیپور در دقیقه ۲۴ و سیامک نعمتی در دقیقه ۳۲ برای شاگردان برانکو گل زدند.

شاگردان برانکو با ۳۴ امتیاز و دو امتیاز بیشتر نسبت به سپاهان در رده نخست جدول جای گرفت و پدیده به رده سوم سقوط کرد.

نیمه نخست

یاران یحیی گل‌محمدی این بازی را هجومی‌تر از پرسپولیس شروع کردند و توانستند در دقایق ابتدایی دروازه بیرانوند را به طور جدی در دقیقه هشتم بازی تهدید کنند اما این دروازه‌بان در جای خوبی ایستاده بود و توپ را در اختیار گرفت.

در ادامه ارسال شیری روی دروازه پدیده منجر به برخورد عالیشاه و فراهانی در محوطه شش قدم پدیده شد تا داور به سود یاران گل‌محمدی اعلام خطا کند.

در دقیقه ۱۶ بازی، شوت بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه پدیده و برخورد توپ به دست، دو بازیکن پدیده از سوی سید مهدی سید علی خطای پنالتی اعلام نشد تا اعتراض پرسپولیسی‌ها را نسبت به این صحنه به دنبال داشته باشد.

در دقیقه ۲۲، شایان مصلح بعد از دریبل دو بازیکن پدیده و عبور از بازیکن سوم، با اشتباه محمدرضا ناصحی در دفع توپ و زدن پای او سرنگون شد تا داور به سود یاران برانکو اعلام پنالتی کند.

گل: در دقیقه ۲۴ این دیدار، علی علیپور از روی نقطه پنالتی گل نخست را برای تیمش به ثمر رساند.

بعد از گل پرسپولیس، پدیده برخلاف فشار ابتدای بازی، میل به حفظ توپ و در دست گرفتن جریان بازی داشت اما پرسپولیس‌ها دست از فشار روی دروازه پدیده برنداشتند و چند بار اقدام به شوت زدن کردند که جایی در چارچوب دروازه نداشت.

گل: سیامک نعمتی در دقیقه ۳۲ با شوت محکم و دقیق از فاصله حدوداً ۲۰ متری دروازه پدیده را گشود تا اختلاف دو تیم به دو گل برسد.

پدیده در معدود موقعیت‌هایش در این نیمه، توانست توسط حسین مهربان دروازه بیرانوند را با خطر تهدید کند که این توپ را هم بیرانوند در آغوش گرفت.

نیمه دوم

بازیکنان پدیده نیمه دوم را با فشار بیشتری نسبت به نیمه نخست آغاز کردند ولی دفاع متراکم پرسپولیس اجازه خلق موقعیت گلزنی خطرناک را به پدیده‌ای‌ها نداد تا همچنان بازی با برتری پرسپولیس پیگیری شود.

در دقیقه ۷۰، پاس خوب علی علیپور در دهانه محوطه شش قدم پدیده به بودیمیر رسید که ضربه او دقدیق نبود و توپ از کنار دروازه فراهانی به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۰، محمدحسین مرادمند و ماریو بودیمیر بر سر تصاحب توپ با همدگیر به هوا پریدند که سر به سر شدند و پیشانی این مهاجم کروات شکافته شد و خون آمد.

در دقیقه ۸۴، پرسپولیس‌ها روی کار گروهی می‌توانستند دروازه فراهانی را باز کنند که توپ روی پای علیپور ننشست و توپ از مقابل پای او عبور کرد.

پرسپولیس در نهایت به پیروزی دو بر صفر رسید.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده (کارت زرد)، شایان مصلح، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا، احمد نورالهی، سیامک نعمتی، سروش رفیعی (بشار رسن ۷۳)، امید عالیشاه (ماریو بودیمیر ۶۶) و علی علیپور (محمد نادری ۱+۹۰).

ترکیب پدیده: میلاد فراهانی، محمدحسین مرادمند، عبدالله حسینی (کارت زرد)، مرتضی منصوری، رضا ناصحی (سینا زامهران ۷۹)، مسعود ریگی، اکبر صادقی، محمد قاسمی‌نژاد، امین قاسمی‌نژاد، سعید صادقی (یونس شاکری ۶۷) و حسین مهربان (بهنام برزای ۶۷).

نظرات بینندگان