arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰

فیروز آبادی: قذافی را غربی ها کشتند تا دروغ هایشان را به آن بچسبانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس ستاد کل نیرو های مسلح درباره طرح این ادعا از سوی غرب مبنی بر این که ایران دولت قذافی را به سلاح شیمیایی تجهیز کرده است، گفت: قذافی را کشتند که اینگونه دروغها را به او بچسبانند.

سرلشکر حسن فیروز آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سناریوی جدید غرب مبنی بر این اتهام که ایران دولت قذافی را به سلاح شیمیایی تجهیز کرده است، با اعلام این که ایران هیچگاه سلاح شیمیایی نداشته گفت: وقتی ما خودمان سلاح شیمیایی نداشته ایم چگونه می توانیم تجهیز کننده دولت قذافی باشیم.

وی تاکید کرد:  ایران زخم خورده سلاح شیمیایی از سوی دولت صدام است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این که ما سلاح های شیمیایی و کاربرد آن را را حرام می دانیم تصریح کرد: به همین دلیل هیچگاه از این نوع سلاح ها در اختیار نداشته ایم.

وی با اعلام این که سلاح های شیمیایی، میکروبی و هسته ای در دکترین نظامی ما جایگاهی ندارد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب این نوع سلاح را حرام اعلام کرده اند و در زمان امام راحل نیز بواسطه حرام بودنش هیچگاه از سوی ایران مورد توجه قرار نگرفت.

فیروزآبادی تصریح کرد: رزمندگان ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی با تسلیحات شیمیایی که آلمان، انگلیس و آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی در اختیار صدام گذاشته بودند مجروح شدند.

وی در خصوص ادعای تجهیز قذافی از سوی ایران نیز گفت: قذافی که مرد، حال هر دروغی را می خواهند به فرد مرده نسبت می دهند.

 رئیس ستاد کل نیرو های مسلح در این خصوص ادامه داد: بی جهت نبود که قذافی کشته شد. اگر وی کشته نمی شد می گفت که این گونه سخنان دروغی بیش نیست.

فیروز آبادی تصریح کرد : قذافی را کشتند که اینگونه دروغها را به او بچسبانند.
نظرات بینندگان