arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

واتس اپ بیش از 2 میلیون حساب کاربری جعلی را مسدود کرد

واتس اپ با هدف مبارزه با نشر اخبار جعلی، بیش از 2 میلیون حساب کاربری را در هند مسدود کرد. این حرکت با هدف کاهش نرخ انتشار خبرهای بی اساس انجام می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واتس اپ با هدف مبارزه با نشر اخبار جعلی، بیش از 2 میلیون حساب کاربری را در هند مسدود کرد. این حرکت با هدف کاهش نرخ انتشار خبرهای بی اساس انجام می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدتی است که حساسیت واتس اپ روی خبرهای جعلی افزایش پیدا کرده و هم اکنون نیز در حال مسدود کردن حساب هایی است که به شکل بی رویه اقدام به انتشار خبرهای جعلی می کنند.

با توجه به این که همیشه هند یکی از کانونهای اصلی انتشار خبرهای جعلی محسوب می شود، واتس اپ در تلاش است پیش از انتخابات ملی هند در اواخر امسال تمامی حساب هایی را که اخبار جعلی منتشر می کنند، مسدود کند.

بر همین اساس، طی سه ماه گذشته، واتس اپ بیش از 2 میلیون حساب کاربری جعلی را مسدود کرد. بر اساس اطلاعاتی که به طور رسمی توسط واتس اپ منتشر شده است، برخی از پیام های واتس اپ می تواند به شکل گروهی ارسال شده و برخی ایده های سیاسی نادرست را ترویج دهد و گروه بزرگی از مردم را درگیر کند.

یک سخنگوی واتس اپ در بیانیه ای گفت: "ما واتس اپ را برای مکالمات خصوصی بین دوستان نزدیک خود ساخته ایم و این روزها بیش از هر زمان دیگری در مورد چگونگی استفاده از سیستم های یادگیری پیشرفته و کنترل جریان های موجود در واتس اپ حساس هستیم."

واتس اپ اخیرا سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی مختلفی را طراحی کرده که می توانند هر نوع فعالیت مشکوک مثل ارسال فله ای پیام ها را شناسایی و علامت گذاری کند. طبق گفته واتس اپ، از 2 میلیون حسابی که  مسدود شده اند، 75 درصدشان توسط کاربران گزارش شده بودند.

 

 

نظرات بینندگان