arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰

فرمانده نظامی انقلابیون لیبی در مرز ترکیه و سوریه شناسایی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر نوشت:

یک روزنامه روسی در گزارشی با اشاره به افزایش فشارهای غرب علیه دمشق تاکید کرد: عبدالکریم بلحاج فرمانده نظامی انقلابیون لیبی هم اکنون با نام سلیم العلوانی در مرزهای مشترک ترکیه و سوریه قرار دارد و فرماندهی نخستین حمله علیه نظام اسد را برعهده دارد.

به گزارش  روزنامه "کراسنایا زویوزدا" (krasnaya zvezda)، این روزها زمزمه های جنگ علیه سوریه بیشتر به گوش می رسد تا جایی که برخی معتقدند نخستین حمله علیه این کشور از سوی جنگجویان لیبیایی صورت می گیرد.

بر این اساس، هم اکنون جنگجویان لیبیایی به رهبری "عبدالکریم بلحاج" فرمانده نظامی انقلابیون در زمان جنگ علیه رژیم قذافی و رئیس شورای عالی نظامی طرابلس در مناطق مرزی ترکیه با سوریه حضور دارند و منتظر ساعت صفر حمله علیه سوریه هستند.

بنابراین گزارش، بلحاج هم اکنون با اسم رمز "سلیم العلوانی" در ترکیه حضور دارد و فرماندهی نخستین حمله نظامی علیه "بشار اسد" در سوریه را بر عهده خواهد داشت.

خاطرنشان می شود پیش از این برخی از منابع آگاه اعلام کرده بودند که به زودی اخباری تازه در زمینه جنگ علیه سوریه شنیده می شود.

این روزنامه روسی همچنین به کمکهای مالی و تسلیحاتی رهبران جدید لیبی از شورشیان سوری اشاره کرد و نوشت: مقامات سوری اخیرا محموله هایی در این زمینه کشف و ضبط کرده اند.
نظرات بینندگان