arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۷

هشدار به کاربران سیستم عامل ios/ بسیاری از برنامه های محبوب آیفون جاسوسند

این موضوع که شخص یا اشخاصی بتوانند بدون اجازه شما اطلاعاتتان را رصد کنند بسیار خطرناک است و به نظر می رسد این خطر در کمین بسیاری از کابران آیفون  است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این موضوع که شخص یا اشخاصی بتوانند بدون اجازه شما اطلاعاتتان را رصد کنند بسیار خطرناک است و به نظر می رسد این خطر در کمین بسیاری از کابران آیفون  است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بسیاری از شرکت های بزرگ مانند Air Canada، Hollister و Expedia،با هر ضربه سریع شما روی برنامه های آیفون اطلاعاتی مهم را از گوشی شما دریافت می کنند و برای دریافت این اطلاعات هم نیازی به مجوز شما ندارند.

این موضوع ناراحت کننده است اما شما می توانید فرض کنید که اکثر برنامه های آیفون اطلاعات شما را جمع آوری می کنند. برخی از کاربران حتی نمی دانند که این نوع برنامه ها می توانند از حساب های بانکی آنان پول برداشت کنند. چندین برنامه محبوب آیفون در حوزه سفر، هتلداری، خطوط هوایی و... وجود دارد که این کار را به سهولت انجام می دهند.

یکی از برنامه های محبوب آیفونی ها در  کانادا؛ Air Canada  است اما چند هفته پیش اعلام شد که این برنامه دارای نقض اطلاعات است و 20،000 پروفایل را با نقض امنیتی شدید رو به رو کرده است. این نقض حریم شخصی باعث شده اطلاعات مهم کاربران در اختیار افراد مختلف قرار گیرد.

از سوی دیگر برنامه هایی مثل Glassbox  نیز بسیار خطرناک هستند، برای مثال با استفاده از Charles Proxy، محققان می تواند بررسی کند که چه اطلاعاتی از دستگاه خارج شده است. حتی ارسال یک ایمیل مخرب می تواند اطلاعات همه مشتریان را افشا کند.

برنامه هایی که به فروشگاه اپل ارائه می شوند باید یک سیاست حفظ حریم خصوصی داشته باشند، اما بسیاری از برنامه های اپ استور تضمینی نداده اند که محتویات نمایشگر کاربر را رصد نمی کنند.به نظر می رسد حلقه مفقوده امنیت برنامه های آیفون همین باشد که تضمین نمی دهند اطلاعات را در چه سطحی رصد می کنند.

یک تحلیلگر برنامه های هوشمند در این خصوص می گوید: "من فکر می کنم که کاربران باید نقش فعال تری را در نحوه اشتراک گذاری داده های خود داشته باشند و اولین گام این است که شرکت ها باید به مردم پاسخگو باشند."

بسیاری از کاربران اصلا نمی دانند اطلاعاتشان چه می شود، بهتر است کاربران پیش از استفاده از برنامه های مختلف حتما قوانین مرتبط با برنامه ها را بخوانند و در صورت هر نوع مغایرت با خواسته های خود از این برنامه ها استفاده نکنند.

نظرات بینندگان