arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۷

مراکش سفیرش را از امارات فراخواند +تکذیب

شبکه الجزیره اعلام کرد که وزارت خارجه مراکش سفیر این کشور در امارات را برای مشورت به رباط فراخوانده است.این منابع فراخواندن سفیر مراکش از امارات را با بالا گرفتن تنش‎ها میان رباط با ریاض و برخی از کشورهای عرب خلیج فارس مرتبط دانستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مراکش سفیر این کشور در امارات را برای مشورت به رباط فراخواند.

به گزارش میزان؛ شبکه الجزیره می‎گوید که وزارت خارجه مراکش سفیر این کشور در امارات را برای مشورت به رباط فراخوانده است.

منابع نزدیک به دولت مراکش اعلام کردند که رباط محمد آیت وعلی، سفیر این کشور را در امارات فراخوانده است.

این منابع فراخواندن سفیر مراکش از امارات را با بالا گرفتن تنش‎ها میان رباط با ریاض و برخی از کشورهای عرب خلیج فارس مرتبط دانستند.

دولت مراکش اخیرا نیز اعلام کرد که از ائتلاف کشور‌های عربی در جنگ یمن خارج می‌شود.

یکی از مقامات دولتی مراکش روز جمعه اعلام کرد که کشورش در عملیات نظامی و نشست وزرای ائتلاف موسوم به عربی به ریاست عربستان شرکت نخواهد کرد.

همزمان دولت این کشور آفریقایی سفیر خود از عربستان را فراخواند.

تکمیلی/

وزیر خارجه مراکش اخبار منتشر شده درباره اینکه رباط سفرای خود را از کشورهای عربستان و امارات فراخوانده، تکذیب کرده و این خبرها را بی‌اساس خواند.

وزیر خارجه مراکش اظهار کرد: این خبر بی‌اساس است و از سوی مسئولی منتشر نشده است، سابقه دستگاه دیپلماسی مراکش نشان می‌دهد رباط موضعگیری‌های خود را از طریق رسانه‌های خود و نه یک خبرگزاری آمریکایی منتشر می‌دهد.

رسانه‌های داخلی مراکش امروز (شنبه) خبر احضار محمد آیت وعلی، سفیر مراکش در امارات جهت رایزنی را اعلام و تاکید کردند، استعفای سفیر پس از بالا گرفتن تنش‌ها میان مراکش و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس انجام شد.

نظرات بینندگان