arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰

طرح نيروي دريايي ايران برای ارسال ناوگروه به اقيانوس اطلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون هماهنگ کننده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينكه ما تنگه هرمز و خليج فارس را حياط خلوت خود مي دانيم، گفت: طرحي داريم که طي آن ناوگروه اطلاعاتي – عملياتي – آموزشي ما به آن سوي درياي مديترانه رفته و وارد اقيانوس اطلس خواهد شد.

اميردريادار رستگاري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به تهديدات اخير دشمنان گفت: اميدواريم دشمنان دست به ماجراجويي نزنند چرا که در صورت مبادرت به اين کار، درس بزرگي به آنها خواهيم داد.

وي افزود: ما تنگه هرمز و خليج فارس را حياط خلوت خود مي دانيم و مطمئنيم که دشمن،‌ جرات حضور در اين مناطق را ندارد.

دريادار رستگاري با بيان اينکه دشمن ما يک دشمن دور ايستا است خاطرنشان کرد: دشمنان به توانمندي ما آگاه هستند و ما آنها را از فاصله چند صدمتري زير دريا رصد مي کنيم، حرکات آنها را تحت کنترل داشته و براي مقابله با اين دشمنان دورايستا هر چقدر هم که از ما دور باشند طرح و برنامه داريم.


معاون هماهنگ کننده نيروي دريايي ارتش همچنين به تلاش صورت گرفته در راستاي توليد ادوات و تجهيزات اين نيرو اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به فرمان فرمانده معظم کل قوا مبني بر نيروي دريايي راهبردي، ستاد نيروي دريايي طرح هاي ساخت شناورهاي خود را در بخش هاي سطحي، زيرسطحي و اثر سطحي طراحي و تکميل کرد.

وي اضافه کرد: هم اکنون با مشارکت وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حال ساخت سري ناوشکن هاي کلاس موج از خانواده ناوشکن جماران، سري ناوهاي موشک انداز کلاس سينا، سري ناوچه هاي توپ دار و ناوشکن هاي سنگين هستيم.

دريادار رستگاري گفت:‌ناو هواپيمابر و بالگرد نياز به زير ساخت هايي دارند که تلاش هايي در اين راستا در جريان است لذا به محض اينکه زير ساخت ها آماده شد آغاز رسمي ساخت ناو هواپيمابر را به اطلاع ملت عزيز خواهيم رساند.

وي با بيان اينکه در سال آينده و سال هاي بعد اخبار خوبي از توليد ناوشکن ها و ناوهاي موشک انداز به اطلاع عمومي خواهيم رساند به توليد زيردريايي غدير اشاره و تصريح کرد:‌خط توليد زيردريايي هاي کلاس غدير، کاملا بومي شده و ما در حال ساخت زير دريايي هاي سنگين تر از کلاس غدير هستيم که البته در حال حاضر نمي توانم از ابعاد و تناژ آن صحبت کنم اما در زمان افتتاح، ملت بزرگ ايران از اين نوع زيردريايي جديد  اطلاعاتي کسب خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده نيروي دريايي ارتش عنوان کرد:‌در بخش اثر سطح با همکاري وزارت دفاع در حال توليد انواع هواناو هستيم که در تاکتيک هاي عملياتي ما قرار دارد و مي تواند روي سطح، روي دريا و روي مرداب به حرکت درآيد.

دريادار رستگاري تصريح کرد: در زمينه ساماندهي موشکي، هر سه نوع موشک هاي سطح به سطح، سطح به هوا و هوا به سطح در کشورمان توسط وزارت دفاع توليد شده و افتخار داريم که موشک هاي ايراني را روي يگان هاي خود نصب کرده ايم و ديگر به هيچ وجه نيازي به کمک خارج از مرزهاي خودمان نداريم.

وي با اشاره به حضور ناوشکن بومي جماران در اقيانوس هند اظهار داشت: اين افتخاري براي ملت بزرگ ايران است که ناوشکن ساخته شده به دست فرزندانشان امروز از منافع آنها دفاع مي کند.

دريادار رستگاري در ادامه با اشاره به حضور ناوچه هاي نيروي دريايي ارتش در درياي مديترانه در اسفند سال گذشته عنوان کرد: طرحي داريم که طي آن ناوگروه اطلاعاتي – عملياتي – آموزشي ما به آن سوي درياي مديترانه رفته و وارد اقيانوس اطلس خواهد شد.

وي تاکيد کرد: ما با حضور در اقيانوس اطلس قصد داريم به دنيا نشان دهيم که ايراني مي تواند و توانسته است کمر تحريم را بشکند و تا دور دست ها حضور پيدا کند؛ همانطور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند اين حضور الهام بخش است و به ملت هاي دنيا اين پيام را مي دهد که اگر ملتي به جوانان، دانش، تجربه و تخصص خود تکيه کرده و به خداوند توکل کند آن ملت نه تنها زمين نمي خورد بلکه روز به روز مراحل پيشرفت را طي خواهد کرد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
4
1
درود خدا بر شما غيور مردان
نظرات بینندگان