arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰

وزیر کار: دارندگان مدارك تحصیلی بالا بیكارترند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اعلام كرد: افراد دارای مدرك دیپلم و زیر دیپلم راحت تر می توانند یك شغل را بپذیرند در حالی كه دانش آموختگان بالاتر انتظار بیشتری از شغل خود دارند؛ به این دلیل شمار بیكاران تحصیلكرده بیشتر از بیكاران دیپلم و پایینتر است.

عبدالرضا شیخ الاسلامی در حاشیه دیدار چهره به چهره مسئولان دولتی با مردم در گفت و گو با ایرنا، نداشتن مهارت دانش آموختگان را دلیل بازماندن آنها از خیلی از فرصت های شغلی دانست.

وی افزود: آموزش ها در دانشگاه های ما عمدتا نظری است و جوابگوی بازار كار نیست؛ باید زمینه های مهارت آموزی در جامعه افزایش پیدا كند تا شرایط جذب افراد در بازار كار بیشتر فراهم شود.

شیخ الاسلامی ادامه داد: در حال حاضر اشتغال مهمترین موضوع مردم است؛ چرا كه وقتی فردی شغلی نداشته باشد دغدغه دیگری در اولویت وی نیست.

وی تصریح كرد: تمامی مشكلات در پرتو اشتغال قابل حل است و طبیعی است كه مردم به دنبال این باشند كه در فرصت هایی كه پیش می آید به دنبال حل معضل بیكاری خود باشند.

شیخ الاسلامی افزود: مشكل بیكاری تنها خاص ایران نیست و درتمامی كشور كشورها این مساله وجود دارد.

وی درباره خواسته های مراجعه كنندگان نیز گفت : مردم در این دیدارها بیشتر برای حل مساله اشتغال مراجعه می كنند.

شیخ الاسلامی افزود: با توجه به اینكه این وزارتخانه شامل بخش های تعاون و كار و رفاه اجتماعی می شود انتظارات از این وزارتخانه بیشتر است و كسانی كه به دنبال كسب شغل هستند در دیدار چهره به چهره مسئولان و مردم بییشتر به غرفه این وزارتخانه مراجعه می كنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کشکول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۱
0
0
دارندگان مدارك تحصیلی بالا بیكارترند ؟
چه جمله سازی قشنگی
نظرات بینندگان