arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

ترامپ: دیوار مرزی مکزیک به هر طریق ممکن ساخته خواهد شد / دموکرات‌ها از این موضوع استفاده انتخاباتی می‌کنند

رئیس جمهوری آمریکا در حالی که ۵ روز تا پایان بودجه موقت و تحقق تهدیدش برای تعطیلی دوباره دولت مانده، بار دیگر دمکرات‌ها را به دلیل عدم تامین بودجه برای دیوار مرزی مورد انتقاد قرار داد. ترامپ با اشاره به اینکه دموکرات‌ها بدون توجه به توصیه‌های ماموران مرزی علاقه‌ای به امنیت مرزی ندارند، نوشت: آن‌ها چیز زیادی برای دیوار (مرزی) نمی‌دهند. به نظر می‌رسد این موضوع را برای رقابت انتخاباتی استفاده می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا در حالی که ۵ روز تا پایان بودجه موقت و تحقق تهدیدش برای تعطیلی دوباره دولت مانده، بار دیگر دمکرات‌ها را به دلیل عدم تامین بودجه برای دیوار مرزی مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری دمکرات‌ها را به استفاده سیاسی از موضوع دیوار مرزی در مرز آمریکا با مکزیک متهم کرد.
ترامپ با اشاره به اینکه دمکرات‌ها بدون توجه به توصیه‌های ماموران مرزی علاقه‌ای به امنیت مرزی ندارند، نوشت: آن‌ها چیز زیادی برای دیوار (مرزی) نمی‌دهند. به نظر می‌رسد این موضوع را برای رقابت انتخاباتی استفاده می‌کنند.
وی در پایان به روال بیشتر توئیت هایش که با تهدید همراه است، تاکید کرد: دیوار (مرزی) به هر طریق ممکن ساخته خواهد شد.
این شاخ و شانه کشیدن ترامپ در حالی است که تنها ۵ روز به مهلت پایان بودجه سه هفته‌ای مصوب کنگره آمریکا برای بازگشایی دولت فدرال مانده است.
ترامپ و کنگره آمریکا سه هفته پیش وقتی فرودگاه‌های مهم این کشور به دلیل تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال با اختلال مواجه شدند، برسر بودجه‌ای موقت به توافق رسیدند.
ترامپ پذیرفت که بودجه‌ای سه هفته‌ای را امضا کند و دولت را تا ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن ماه) سرپا نگه دارد و در این مدت دو طرف به مذاکرات برای بودجه دیوار مرزی ادامه دهند.
رئیس جمهوری آمریکا خواستار ۵.۷ میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیواری در مرز آمریکا با مکزیک است تا از ورود انبوه مهاجران غیرقانونی از آمریکای جنوبی جلوگیری کند.
این در حالی است که دمکرات‌های کنگره با ساخت چنین دیواری مخالف هستند و ترجیح می‌دهند امنیت مرزی از طریق تقویت فناوری‌های کنترل مرز تامین شود.
اختلاف ترامپ و دمکرات‌های کنگره آمریکا در ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی (اول دی ماه) با پایان مهلت تصویب بودجه به اوج خود رسید و ترامپ با امتناع از امضای مصوبه کنگره بخش‌هایی از دولت فدرال را به طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا فرو برد.
در نهایت با وجود آنکه رئیس جمهوری آمریکا پس از گذشت ۳۵ روز بازگشایی دولت را پذیرفت، تهدید کرد در صورتی که بودجه مورد درخواستش تایید نشود، باز با امتناع از امضای قانون بودجه تعطیلی دیگری را رقم خواهد زد.

نظرات بینندگان