arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰

اظهارات احمدی نژاد درباره درخواستهای مردمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان این كه سالی دوبار گزارش های نهایی ارتباطات مردمی در دولت رسیدگی می شود، گفت: هیات دولت تمامی تلاش خود را برای رسیدگی به مشكلات مردم انجام می دهند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' روز چهارشنبه در حاشیه دیدار چهره به چهره با مردم غرب تهران كه در ادامه دور چهارم سفر استانی به تهران انجام شد،در گفت و گوی خبری افزود: در رسیدگی به مشكلات مردم به پرونده هر وزیر و معاونان وی امتیاز داده می شود.

وی از سازماندهی و پیگیری مستمر تمام درخواست ها و مطالبات اقشار مختلف مردم در ملاقات چهره به چهره با وی و اعضای هیات تا مشخص شدن نتیجه نهایی آنها خبر داد.

رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درمورد جمع بندی دولت از دیدارهای مردمی، گفت: برای برگزاری سفرهای استانی و انجام دیدارهای چهره به چهره مردمی، سازماندهی بسیار گسترده ای انجام شده و یك حوزه وسیع در معاونت اجرایی رییس جمهوری مسوول ساماندهی امور شده است.

احمدی نژاد افزود: درخواست ها و مطالبات هر یك از ملاقات شوندگان با رییس و اعضای هیات دولت خلاصه و در یك سیستم یكپارچه ثبت می شود و هر پرونده تا پایان پیگیری می شود و گزارش آن به تفكیك حوزه به رییس جمهوری، وزیر یا مسوولان مربوطه ارایه می شود.

وی با اشاره به این كه در هر سال حداقل دوبار گزارش های كلی از ارتباطات و دیدارهای مردمی در جلسات هیات دولت مطرح می شود اظهار داشت: در این جلسات پرونده هر یك از وزیران و معاونان رییس جمهوری در رسیدگی به درخواست ها و مطالبات مردمی بررسی می شود و پرونده هر دستگاه موضوع بندی شده و امتیاز داده می شود.

احمدی نژاد با اشاره به این كه تمامی درخواست های مردمی كه در دیدارهای حضوری مردم با اعضای هیات دولت انجام می شود مربوط به حوزه مسوولیت دولت نیست، خاطرنشان كرد: رسیدگی و پیگیری مطالبات و درخواست های مردمی از سوی دولت به این معنا نیست كه لزوماً هر تقاضایی می تواند بطور كامل برآورده شود چرا كه برخی از این درخواست ها وارد نبوده و خارج از حیطه اختیارات قوه مجریه است.

رییس جمهوری همچنین گفت: دولت آرزو دارد كه همه مشكلات مردم در عرصه های اشتغال، مسكن، آموزش و بهداشت برطرف شود و دولت در این راستا مشغول فعالیت است اما محدودیت ها و موانعی هم وجود دارد كه اجازه نمی دهد آنچه در نیت دولتمردان وجود دارد به سرعت و به طور كامل برآورده شود.

احمدی نژاد همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا مشكلات مردم تهران با سایر استان ها تفاوتی دارد، تصریح كرد: كلیت مسایل تفاوت زیادی با هم ندارد چرا كه همه مردم با مسایل یكسانی مواجه هستند.

وی افزود: در استان هایی كه عمده فعالیت های مردم اقتصادی، كشاورزی یا صنعتی است ،مشكلات مردم نیز مرتبط با همان موضوعات است اما در تهران علاوه بر مشكلات كشاورزی، صنعت ، درمان ، مسكن و اشتغال، مشكلات عمده مردم در حوزه مسایل شهری است.

رییس جمهوری در پاسخ به این سوال كه مردم چگونه می توانند برای دیدار خود با رییس جمهوری ثبت نام كنند، گفت: شماره تلفنی برای این منظور اعلام شده و از طریق ثبت نام در شبكه اطلاعاتی 'سامد' نیز مردم می توانند برای دیدار با رییس جمهوری و اعضای هیات دولت ثبت نام كنند.

احمدی نژاد ادامه داد: شبكه سامد كه به تازگی راه اندازی شده این امكان را ایجاد كرده است تا هر كس از هر كجای كشور درخواستی داشته باشد به محض وارد كردن آن به سیستم امكان رسیدگی و رصد كردن آن از تهران وجود داشته باشد و نحوه و چگونگی رسیدگی به این درخواست از طرف مسوولان امر از تهران و از نهاد ریاست جمهوری قابل پیگیری باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
0
0
آقای احمدی نژاد بیکاری از اعتیاد هم بدتره و تقریبا تمام جوانها درخواست کار دارن اما چی نصیبشان شده آمار و فقط آمار / دولت اعلام کرده در سال 89 یک میلیون و ششصد هزار شغل ایجاد کرده میشه بفرمایید این مشاغل رو به تفکیک کارخانه ها و ادارات و بخش خصوصی اعلام کنن شاید ما مردیم خودمون خبر نداریم / تمام همدوره های درسی من بیکارن اونوقت کی این عدد که حتما انسان هستن رفتن سر کار یعنی سهم استان ما از این تعداد اگه حتی 50 هزار نفر هم بود من سر کار بودم
نظرات بینندگان