arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

«نفس» برگزیده جشنواره سیاتل امریکا شد

جشنواره فیلم‌های کودکان «سیاتل» به کار خود پایان داد و فیلم «نفس» ساخته نرگس آبیار یکی از جوایز مهم این رویداد سینمایی را دریافت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


جشنواره فیلم‌های کودکان «سیاتل» به کار خود پایان داد و فیلم «نفس» ساخته نرگس آبیار یکی از جوایز مهم این رویداد سینمایی را دریافت کرد.

جشنواره کودک سیاتل از تاریخ ۲۴ ژانویه تا ۹ فوریه (۴ تا ۲۰ بهمن) در آمریکا برگزار شد و هیأت داوران این رویداد سینمایی در نهایت جایزه زوم جهانی را به فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار اعطا کردند و این فیلم را بهترین فیلم جشنواره در جهت ارتقای درک و تفاهم بینافرهنگی ارزیابی کردند.

جشنواره فیلم‌های کودکان «سیاتل» آمریکا که از سال ۲۰۰۵ راه اندازی شده است امسال میزبان ۱۴ فیلم بلند و ۵۰ فیلم کوتاه از کشورهای مختلف بود.

«نفس» روایت زندگی چهار کودک به نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم است که به همراه پدرشان غفور و مادربزرگ خود در دهه ۵۰ نفس می‌کشند! دنیای این کودکان، دنیایی پر از رویاهای زیبای کودکانه است و قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.

مهران احمدی، پانته‌آ پناهی‌ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده ساره نورموسوی، علی خان بابایی و جمشید هاشم پور ایفاگر نقش‌های فیلم سینمایی «نفس» هستند.

«نفس» در سال ۲۰۱۸ به عنوان نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم خارجی به آکادمی اسکار معرفی شده بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان