arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰

رانندگی درحین مستی بیشترین میزان جریمه را دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
افرادی که در حالت مستی و مصرف داروهای روان گردان یا افیونی در هر نقطه از كشور رانندگی کنند، ۲ ميليون ريال جريمه خواهند شد؛ اين قانون از اول دی ۹۰ اجرايي مي‌شود.

به گزارش ايلنا، بر اساس جدول جريمه‌هاي تخلفات رانندگي قابل اجرا از اول دي ۹۰، اين قانون در كلان‌شهرها، جاده‌هاي بين شهري، مناطق آزاد بين شهري و مناطق تجاري _صنعتي، ساير شهرها، روستاها و راه‌هاي روستايي به طور يكسان اجرا مي‌شود.

همچنين به استناد بند "ب" ماده (۱۰) قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي، رانندگي در حالت مستي و مصرف داروهای روان گردان یا افیونی، علاوه بر صدور قبض جريمه موجب ضبط گواهينامه به مدت ۶ ماه و معرفي راننده به مراجع قضايي خواهد شد.

بر اساس اين قانون، هر گونه حرکات نمایشی همچون دور زدن درجا یا حرکت موتور سیکلت روی یک چرخ در کلان شهرها ، مراکز استان‌ها،جاده‌های بین شهری‌ و مناطق آزاد تجاری_ صنعتی، يك میلیون ریال، در سایر شهرها ۹۰۰ هزار ریال، روستاها وراه‌های روستایی ۵۰۰ هزار ریال جریمه به دنبال دارد.

تجاوز از سرعت مجاز (بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت) در کلان شهرها، مراکز استان‌ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری_ صنعتی يك میلیون ریال، در سایر شهرها ۹۰۰ هزارریال و در روستاها و راه‌های روستایی ۵۰۰ هزار ریال جریمه برای راننده در پی دارد.

سبقت غیر مجاز در راه های دو طرفه، عبور از چراغ قرمز راهنمایی رانندگی و حرکت به طور مارپیچ در کلان شهرها مراکز استان‌ها و جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری صنعتی‌ يك میلیون ریال، در سایر شهرها ۹۰۰ هزارریال و در روستاها و راه‌های روستایی ۵۰۰ هزارریال جریمه دارد.

حرکت با دنده عقب در آزاد راه‌ها و بزرگراه ها در کلان شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری_ صنعتی يك میلیون ریال و در سایر شهرها ۹۰۰ هزارریال جریمه به دنبال دارد.

عبور از محل ممنوع در کلان شهرها، مراکز استانها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری_ صنعتی ۵۰۰ هزارریال ، در سایر شهرها ۳۰۰ هزارریال و در روستاها و راه های روستایی ۱۰۰ هزار ریال جریمه دارد.

تجاوز از سرعت مجاز (بيش از ۳۰ تا ۵۰ كيلومتر در ساعت) در کلان شهرها،‌مراکز استان‌ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری_ صنعتی ۵۰۰ هزار ريال، ساير شهرها ۴۰۰ هزار ريال، روستا ها و راه‌هاي روستايي ۲۰۰ هزار ريال جريمه در بردارد.

تجاوز به چپ از محور راه‌ها در کلان شهرها،‌مراکز استان‌ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری_ صنعتی ۵۰۰ هزار ریال، سایر شهرها ۴۰۰ هزارریال و روستاها جاده های روستایی ۲۰۰ هزارریال جریمه دارد.

همچنين به استناد بند "د" ماده (۱۰) قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي، در صورت ارتكاب همزمان دو فقره از تخلفات شامل : هر گونه حرکات نمایشی همچون دور زدن درجا یا حرکت موتور سیکلت روی یک چرخ، تجاوز از سرعت مجاز (بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت)،سبقت غیر مجاز در راه های دو طرفه، عبور از چراغ قرمز راهنمایی رانندگی و حرکت به طور مارپیچ و تجاوز به چپ از محور راه‌ها، علاوه بر صدور قبض جريمه وسيله نقليه به مدت ۷۲ ساعت توقيف مي‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
1
8
وضع چنین قوانینی در کشور هایی قابل اجراست که خدمات آن نیز همپای جرائم آن باشد
نظرات بینندگان