arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

کی روش: می‌خواهم کلمبیا را قهرمان جهان کنم / فرهنگ قهرمانی را پرورش می‌دهم

سرمربی جدید تیم ملی کلمبیا گفت: چند سال پیش به بنیتو و کاستا بازیکنان پرتغال گفتم: نگاه کنید، ما اینجا هستیم تا قهرمان جهان شویم. در آن زمان آنها فکر کردند من دیوانه هستم. امروز نیز فکرم همین است: اگر می خواهید بهتر شوید باید قهرمان شوید. شما باید هر روز آماده باشید تا قهرمان شوید. قهرمان ها از پایان شروع نمی کنند بله از ابتدا کارشان را آغاز می کنند. می خواهیم قهرمان دنیا شویم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربی جدید تیم ملی کلمبیا گفت: جایگاه و سطح بازیکنان کلمبیا مرا تشویق کرد تا به این کشور زیبا بیایم.

به گزارش فارس، کارلوس کی روش، سرمربی سابق تیم ملی کشورمان هفته گذشته رسما با فدراسیون فوتبال کلمبیا قراردادی 4 ساله امضا کرد.

کی روش مصاحبه ای جدید با سایت «hsbnoticias» کلمبیا انجام داد که به شرح زیر است:

* انگیزه ات از آمدن به کلمبیا چه بود؟

جایگاه و سطح بازیکنان کلمبیا مرا تشویق کرد تا به این کشور زیبا بیایم. می خواهم با تیم ملی کلمبیا قهرمان شوم.

* آیا رسیدن به این مکان را با حضورتان در منچستر یونایتد کسب کردید؟

من 6 سال خوب را در منچستر داشتم. به عنوان یک کارگزار به منچستر رسیدم ولی با پیدا کردن دوست های زیادی آنجا را ترک کردم. هنوز سر آلکس فرگوسن دوست نزدیک من است.

* آیا با مربیان کلمبیایی درباره تیم ملی اطلاعاتی گرفتی؟
بله. اما صحبت های کمی با آنها داشتم. در شرایط کنونی اندیشه صحبت کردن با آنها برای رشد فکری است که در ذهن دارم.

*آیا به بازیکنان کلیدی‌ای که پکرمن به آنها اعتماد می‌کرد، شما هم اعتماد می کنید؟

بله. طبیعتا من به مجموعه ای که پکرمن با آنها کار می کرد احترام زیادی قائل هستم. البته چهره های جدیدی نیز بسته به شرایط در تیم ملی کلمبیا حضور پیدا خواهند کرد.

* کلمبیا تنها یک بار قهرمانی در کوپا آمریکا را در سال 2001 تجربه کرده است. شما چطور می خواهید این روحیه برنده شدن را در این تیم بعد از سال ها زنده کنید؟

باید برای رسیدن به آرزوهایمان دائما تلاش کنیم. باید این موضوع به فرهنگ تبدیل شود. چند سال پیش به بنیتو و کاستا بازیکنان پرتغال گفتم: نگاه کنید، ما اینجا هستیم تا قهرمان جهان شویم. در آن زمان آنها فکر کردند من دیوانه هستم. امروز نیز فکرم همین است: اگر می خواهید بهتر شوید باید قهرمان شوید. شما باید هر روز آماده باشید تا قهرمان شوید. قهرمان ها از پایان شروع نمی کنند بله از ابتدا کارشان را آغاز می کنند. می خواهیم قهرمان دنیا شویم.

نظرات بینندگان