arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

هشدار شرکت نفت و گاز بریتانیایی: بحران کمبود انرژی در راه است

مدیرعامل شرکت BP هشدار داد تشدید مجموعه‌ای از ریسک‌ها ممکن است به بحران بازار انرژی در ماه‌های آینده منجر شود.اظهارات باب دادلی در حالی مطرح شده که ناظران بازار نفت انتظار دارند تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و همچنین کاهش داوطلبانه تولید اوپک، اشباع عرضه احتمالی در سال میلادی جاری را تا حدودی جبران کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرعامل شرکت BP هشدار داد تشدید مجموعه‌ای از ریسک‌ها ممکن است به بحران بازار انرژی در ماه‌های آینده منجر شود.

به گزارش ایسنا، اظهارات باب دادلی در حالی مطرح شده که ناظران بازار نفت انتظار دارند تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و همچنین کاهش داوطلبانه تولید اوپک، اشباع عرضه احتمالی در سال میلادی جاری را تا حدودی جبران کند.

مدیرعامل BP در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش تولید از سوی اوپک پلاس، به تثبیت قیمت‌های نفت کمک می‌کند، گفت: متغیرهای زیادی وجود دارد و مسائل زیادی وجود دارد که ممکن است به یک بحران کمبود واقعی منتهی شود.

دادلی در گفت‌وگو با شبکه سی ان بی سی به وضعیت غم انگیز در ونزوئلا، ابهامات در لیبی، رشد سطح تولید در منطقه شیل پرمیان باسین آمریکا و تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: کشورهای اوپک پلاس با کاهش تولید در سه ماهه اول امسال موافقت کردند و ما واقعاً آماری از این کاهش تولید نداریم. باید ببینیم وضعیت این آمار چگونه است اما به نظر من، بازارها دچار کمبود عرضه شده‌اند.

مدیرعامل BP اظهار کرد: ما فعالیت شرکت را بر مبنای قیمت بین ۵۰ تا ۶۵ دلار هر بشکه نفت برنامه‌ریزی کردیم که برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مناسب به نظر می‌رسد.

بر اساس این گزارش، صنعت نفت در مجموع نسبت به مثمر ثمر بودن اقدامات اوپک و غیر اوپک برای توازن بازارهای انرژی در ماه‌های آینده خوش بین است، اما برخی نگران هستند که ریسک‌های بخش عرضه ممکن است جدی گرفته نشده باشند.

نظرات بینندگان