arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

امدادرسانی به 134 نفر گرفتار سیلاب در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: 134 نفر در پی بارندگی اخیر در این استان امدادرسانی و 72 خودرو گرفتار در سیل رهاسازی شده اند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امدادرسانی به 134 نفر گرفتار سیلاب در خراسان جنوبیسید ابوالحسن میرجلیلی سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 87 تیم امدادی و عملیاتی در سراسر استان آماده باش و مشغول خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند. 
وی افزود: براساس اعلام فرماندار درمیان بر اثر جاری شدن سیلاب یک دستگاه خودروی وانت دوکابین در بخش گزیک داخل سیلاب واژگون شده و یک نفر هم در این حادثه جان باخته است. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: آن طور که گزارش شده این خودرو عصر امروز با نزدیک شدن به مسیر سیلاب واژگونی می شود و یک نفر جان باخته از آب بیرون کشیده شده است. 
وی ادامه داد: هنوز از سرنوشت 2 نفر دیگر اطلاعی نیست و نیروهای امدادی در جست و جوی آنها هستند. 
میرجلیلی گفت: بارندگی ها در شهرستان های درمیان، زیرکوه، خوسف و نهبندان شدت بیشتری داشته که باعث آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها شده است. 
وی بیان کرد: در بعضی روستاهای نهبندان و درمیان در مدت 12 ساعت حدود 30 میلیمتر بارندگی گزارش شده است. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به حادثه ریزش کوه در محور فردوس گفت: این مورد زیاد نگران کننده نبوده و برای مدتی کوتاهی جاده مسدود و بلافاصله بازگشایی شده است. 
وی تاکید کرد: تیم های امدادی و عملیاتی تا عصر فردا (چهارشنبه) در استان آماده باش هستند. 

** 140 امدادگر در خراسان جنوبی مشغول امدادرسانی هستند 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به فراگیر بودن بارندگی در کل استان گفت: 140 نیروی امدادی در قالب تیم های چهار نفره مشغول رسیدگی به مشکلات و حوادث احتمالی در سطح استان هستند. 
محمدرحیم شهریاری اضافه کرد: 30 نفر که از عصر امروز در یک سمت رودخانه گزیگ گرفتار سیل شده بودند با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر نجات یافتند. 
وی گفت: این افراد هر روز صبح از محل سکونت خود برای جمع آوری دام به سمت دیگر رودخانه می رفتند که امروز به دلیل بارندگی شدید و جاری شدن سیل امکان بازگشت نداشتند. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: ارتفاع آب در این رودخانه به حدود 2 متر می رسد اما نیروهای امدادی با تلاش فروان و البته ریسک بالا توسط بیل لودر و تراکتور این افراد را به سمت دیگر رودخانه منتقل کردند. 
وی همچنین با اشاره به سقوط یک دستگاه وانت در سیل همین رودخانه گفت: یک نفر در این حادثه جان داد و 2 سرنشین دیگر همچنان مفقود هستند که با تاریک شدن هوا کار جست و جوی آنها مشکل تر شده است. 
سیلاب همچنین باعث مسدود شدن محور سربیشه به ماهیرود در خراسان جنوبی شد و بیشتر راه های این استان به دلیل بارش باران و برف لغزنده است.
سامانه بارشی که از دیروز (دوشنبه) در استان خراسان جنوبی فعال شد امروز در اغلب نقاط این استان شدت گرفت و علاوه بر خوشحالی مردم و کشاورزان، موجب جاری شدن روان آب و سیلاب شده است. 
بارندگی طبق پیش بینی هواشناسی تا فردا (چهارشنبه) در خراسان جنوبی ادامه دارد. 

نظرات بینندگان