arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

بیل گیتس درمورد مشکلات زیست محیطی هشدار داد / نگرانی های گسترده در حوزه کشاورزی و دامداری

بیل گیتس که یک صندوق 1 میلیارد دلاری برای حفاظت از محیط زیست را با همکاری دیگر فعالان محیط زیست طراحی کرده است ، اخیرا در مورد خطرات زیست محیطی هشدار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیل گیتس که یک صندوق 1 میلیارد دلاری برای حفاظت از محیط زیست را با همکاری دیگر فعالان محیط زیست طراحی کرده است ، اخیرا در مورد خطرات زیست محیطی هشدار داده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بیل گیتس اخیرا با همکاری دیگر فعالان حوزه فناوری یک صندوق سرمایه گذاری برای مبارزه با تغییرات زیست محیطی طراحی کرده است، می گوید اصلاح تغییرات آب و هوایی، بیش از صرف انرژی الکتریکی تجدید پذیر حائز اهمیت است.

گیتس در نامه سالانه خود در خصوص تغییرات اقلیمی نوشت: "متاسفانه این روزها بخش کشاورزی به طور کامل نادیده گرفته شده است، ما باید به دنبال شیوه های  انسان دوستانه  برای حفاظت از محیط زیست باشیم. من آرزو می کنم بیشتر مردم به طور کامل درک کنند که چه چیزی برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی لازم است."

هر سال موسس مایکروسافت و همسرش، ملیندا، نامه ای را منتشر می کنند که حاوی نکاتی است که باعث تشویق، نگرانی و تعجب می شوند.موضوعات نامه های این دو نفر اعلب در رابطه با فقر، بیماری و سایر مشکلات است.

بیل گیتس و ملیندا رهبر یکی از صندوق های سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری  است که در آن رهبران سرشناس سیلیکون ولی از جمله جف بیزوس، مارک بنویف، ریچارد برانسون، رید هافمن، جک م، جورج سوروس و مارک زاکربرگ حضور دارند. گیتس در این نامه اظهار داشت که پیشرفت قابل توجهی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر در حوزه برق وجود دارد.

بیل گیتس تاکید کرد که دو محور که  تولید کننده 21  و 24 درصد از کل گازهای گلخانه ای جهان هستند  به شدت نادیده گرفته می شوند. یعنی حوزه های تولید مصالح ساختمانی و کشاورزی. و گفت که ساخت مواد و مصالح مانند فولاد و سیمان نیاز به مقدار زیادی سوخت های فسیلی و فرایندهایی دارد که کربن را از بین می برد.

البته بیل گیتس مخالف دامداری و کشاورزی نیست اما می گوید برای کاهش آلودگی های زیست محیطی چاره ای وجود ندارد به جز اندیشیدن به راه حل هایی زیست محیطی.

 

نظرات بینندگان