arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

منابع انسانی کدام شرکت های مشهور دنیای فناوری نگران اخراج خود هستند؟ / کارکنان تسلا بیشترین و گوگلی ها کمترین نگرانی را دارند

بر اساس یک نظرسنجی جدید که روی بیش از 8 هزار کارمند از غول های مختلف فناوری انجام شده، به نظر می رسد بیشتر کارکنان شرکت  تسلا به شدت نگران هستند که هر لحظه ممکن است اخراج شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس یک نظرسنجی جدید که روی بیش از 8 هزار کارمند از غول های مختلف فناوری انجام شده، به نظر می رسد بیشتر کارکنان شرکت  تسلا به شدت نگران هستند که هر لحظه ممکن است اخراج شوند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب،  ماه گذشته تسلا 7٪ از نیروی کار خود را کاهش داد.، همین موضوع نیز نشان می دهد چرا شرکت های بزرگ فناوری دیگر مثل گوگل برای کارمندان امنیت بیشتری دارند.

بر اساس این نظر سنجی بزرگ به نظر می رسد کارکنان تسلا بیش از هر شرکت دیگری احساس هراس می کنند که مبادا بیکار شوند.در این نظر سنجی که 8،230 کارمند تکنسین  در عول های فناوری مورد بررسی قرار گرفتند. به طور کلی، 35.9 درصد از کارمندان نگران اخراج از شرکت فعلی خود بودند، بنابراین تنها 64.1 درصد از آنها دارای امنیت شغلی هستند.

بین شرکت های تحت بررسی، تسلا بیشترین درصد کارکنان نگران  را داشت و 77.2٪ آنها نسبت به اخراج ناگهانی خود احساس نگرانی داشتند. رتبه های بعدی نگرانی به ای بی و اسنپ چت با 71.9٪ و 71.3٪ می رسد.

اما به نظر می رسد کارکنان تسلا دلایلی منطقی برای نگرانی های خود دارند. در ماه ژانویه بیش از 3000 کارمند تسلا به عنوان بخشی از کاهش 7٪  نیروهای این شرکت اخراج شدند.افزون بر این خبر رسید که نه تنها فهنگ تسلا تغییراتی را تجربه خواهد کرد، بلکه احتمال دارد تعداد نیروهای این شرکت کاسته شود.  

جالب است که در قطب مخالف تسلا، گوگل قرار دارد، چرا که کارمندان این شرکت کمترین نگرانی ها را در مورد اخراج شدن خود دارند و تنها 10.8 درصد از آنها که در این نظرسنجی حضور داشتند، نگران اخراج بودند. رتبه بعدی نیز در اختیار فیسبوک با رقم 11.5٪  قرار دارد.

 

 

 

نظرات بینندگان