arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰

اوباما: دولت من به نسبت دولت های قبل، بیشتر به فکر اسرائیل است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در نشستی که برای جمع آوری وجوه مورد نیاز برای مبارزات انتخاباتی برگزار شده بود،‌ از مواضع سیاسی خود در قبال رژیم صهیونیستی دفاع کرد.

به گزارش انتخاب؛ اوباما در پی ابراز نگرانی یکی شخصیت برجسته یهودی آمریکایی تبار از روابط آمریکا و اسرائیل، بر پایبندی شدید خود به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

اوباما در جمع حامیان مالی مبارزاتی انتخاباتی خود که در خانه جک روسن، رئیس  کنگره یهودیان آمریکایی تبار در منهتن برگزار شد گفت : دولت من در مقایسه با دولتهای قبلی آمریکا اقدامات بیشتری برای امنیت اسرائیل صورت داده است.

وقتی موضوع اسرائیل پیش می آید ، ما سازش نمی کنیم و این خط مشی همچنان ادامه خواهد داشت.

اوباما در حالی این سخنان را گفت که برخی از هواداران آمریکایی اسرائیل، از رویکرد سرسختانه وی در قبال تل آویو که متحد نزدیک واشنگتن است و نیز روابط تیره او با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل انتقاد کرده اند. روسن پیش از سخنان اوباما گفت : باید بگویم که شمار زیادی از یهودیان آمریکا از روابط تل آویو و واشنگتن نگران هستند.

وی در عین حال گفت : آمریکا تاکنون هرگز به اندازه اوباما و دولتش حامی اسرائیل نبوده است.

کاخ سفید به دنبال آن است حمایت آمریکایی های یهودی تبار را از اوباما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال آینده افزایش دهد.

این در حالی است که اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و هشت توانست هفتاد درصد آرای جامعه یهودی آمریکا را از آن خود کند.
نظرات بینندگان