arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

اعتراض دسته‌جمعی فیلمسازان درجه یک به آکادمی اسکار/ این توهین است

اسکورسیزی، تارانتینو و بسیاری از چهره‌های درجه یک هالیوود از آکادمی اسکار خواستند تا در تصمیم اخیرش تجدید نظر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسکورسیزی، تارانتینو و بسیاری از چهره‌های درجه یک هالیوود از آکادمی اسکار خواستند تا در تصمیم اخیرش تجدید نظر کند.

 به نقل از هالیوود ریپورتر، با انتشار یک نامه سرگشاده به آکادمی اسکار، فهرستی بلند بالا از فیلمسازان درجه یک شامل برندگان و نامزدهای اسکار از شاخه‌های مختلف فیلمبرداران، تدوینگران، طراحان تولید، صدا و جلوه‌های تصویری از آکادمی خواسته‌اند تا در تصمیم اخیرش صرف نظر کند.

همه این چهره‌های سرشناس آکادمی را برای جا دادن مراسم اهدای چهار جایزه اسکار در وقت تبلیغات بازرگانی سرزنش کرده‌اند.

آنها نوشته‌اند هیچ چیز مهم‌تر از این نیست که بتوانند در لحظه تعیین برترین‌های سال برای کاری که برای آن زندگی کرده‌اند، شاهد آن لحظه باشند.

این چهره‌ها تصمیم اسکار را یک «توهین» خوانده‌اند و نوشته‌اند: نمی‌توان در این صنعت جایگاه کمتری را برای برخی از بخش‌ها در نظر گرفت. اگر قرار باشد کسانی که از سینمای برجسته حمایت می‌کنند به این نحو به ما توهین کنند دیگر نمی‌توان به روح آکادمی برای پیمانی که برای حمایت از فیلم به عنوان یک هنر جمعی و مشارکت جویانه دارد، امید داشت.

آکادمی اسکار به تازگی اعلام کرد در مراسم اهدای جوایز که ۲۴ فوریه به صورت مستقیم از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود، اهدای جوایز ۴ بخش را زمانی انجام خواهد داد که تبلیغات بازرگانی از تلویزیون پخش می‌شود و تماشاگران مستقیم نمی‌توانند شاهد اهدای این جوایز و دریافت کنندگان آن باشند.

در ایمیلی که روز دوشنبه جان بیلی رییس آکادمی برای اعضای آکادمی ارسال کرد اعلام کرد که قصد دارند نمایش امسال را به صورت تلویزیونی کوتاه‌تر کنند و به همین دلیل چهار بخش فیلمبرداری، تدوین، فیلم کوتاه زنده و آرایش مو جوایز خود را در زمانی دریافت می‌کنند که تلویزیون در حال پخش تبلیغات بازرگانی است.

در حالی که بیلی خودش از شاخه فیلمبرداران است افزود که هنوز آکادمی برای هر ۲۴ جایزه خود به یک سان ارزش قایل است و سخنرانی دریافت‌کنندگان این جوایز از سوی برندگان همزمان به صورت زنده پخش خواهد شد.

امضا کنندگان این نامه نوشته‌اند این به نوعی تخفیف مراسم و سانسور محسوب می‌شود که خلاف روح آکادمی است و در عین حال آکادمی را از ماموریت اصلی خود که تلاش برای رسیدن به سرگرمی است باز می‌دارد.

آنها افزوده‌اند که این نوع برگزاری نود و یکمین دوره اهدای جوایز اسکار به معنی بی‌احترامی و توهین به همه دست اندرکاران سینما است.

۳۳ فیلمبردار و ۵۳ فیلمساز و ۹ کارگردان شامل دمین شازل، کری جوجی فوکوناگا، اسپایک جونز، آنگ لی، اسپایک لی، دی رییس، ست روگن، مارتین اسکورسیزی و کوئنتین تارانتینو نیز نام خود را پای این نامه گذاشته‌اند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان