arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

کلانتری: انتقال آب دریای خزر به سمنان از نظر محیط زیستی امکان‌پذیر است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان از طریق زیست‌محیطی منعی ندارد و امکان‌پذیر است. معاون رئیس جمهور با بیان اینکه از نظر سازمان حفاظت محیط زیست این طرح اشکال و ایرادی ندارد تصریح کرد: با رعایت تمام جوانب زیست محیطی اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان امکان‌پذیر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان از طریق زیست‌محیطی منعی ندارد و امکان‌پذیر است.

به گزارش تسنیم از آستارا، عیسی کلانتری صبح امروز در حاشیه افتتاح ساختمان مرکزی اکوپارک این شهرستان اظهار داشت: در مورد انتقال آب دریای خزر به سمنان تاکنون وزارت نیرو از سازمان حفاظت محیط زیست تقاضایی نداشته است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه از نظر سازمان حفاظت محیط زیست این طرح اشکال و ایرادی ندارد تصریح کرد: با رعایت تمام جوانب زیست محیطی اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان امکان‌پذیر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه آب آشامیدنی کشور باید به نحوی تامین شود گفت: به‌عنوان مثال در استان گیلان ما می‌توانیم از ۴۰ درصد آب تجدیدپذیر استفاده کنیم، اما این عدد هم اکنون ۲۰ درصد است.

کلانتری با اشاره به آخرین وضعیت احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما برای تراز اکولوژیکی این دریاچه سال ۱۴۰۴ بود که با توجه به محدودیت بودجه‌ای در سال ۱۴۰۷ این دریاچه به این تراز خواهد رسید.

معاون رئیس جمهور با اشاره به آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان حوزه محیط زیست کشور افزود: در مورد بازداشتی‌های محیط زیست وزاری مربوطه پیگیر بودند و دیگر کاری از دست دولت ساخته نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: با توجه به اینکه وزیر اطلاعات اذعان داشت که این بازداشت‌شدگان جاسوس نیستند امیدوارم محاکمه آن‌ها عادلانه باشد.

نظرات بینندگان