arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

تلاش غول فناوری آمریکا برای تسلط بر بازار دستیارهای صوتی / شرکت اپل صدای عروسک باربی را کنترل می کند!

شرکت اپل امتیاز استارتاپ “pullstring” را خریداری کرد. این امتیاز کمک می کند که از این پس شاهد قدرت گیری هر چه بالاتر اپل در حوزه فرمان های صوتی به دستیارهای صوتی خانگی باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت اپل امتیاز استارتاپ “pullstring” را خریداری کرد. این امتیاز کمک می کند که از این پس شاهد قدرت گیری هر چه بالاتر اپل در حوزه فرمان های صوتی به دستیارهای صوتی خانگی باشیم.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شاید یکی از نقص های بزرگ در دستیارهای صوتی عدم وجود همگامی این دستگاه ها با اسباب بازی های هوشمند و سخنگو باشد. دستیار صوتی اپل یعنی "سیری" نیز از این قاعده مستثنی نیست

اکنون اپل برای حل این مشکل امتیاز سیستم صوتی سخنگوی استارتاپ PullString را به نام ToyTalk به دست آورد. راه اندازی این سیستم باعث می شود اپل قادر به طراحی سیستم صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی برای توسعه قدرت خود باشد. بنابراین می توانیم شاهد برقراری ارتباط بین سیستم صوتی اپل و اسباب بازی هایی مثل باربی باشیم.

سیری اپل مدت هایی طولانی به دلیل عقب ماندگی نسبت به الکسای امازون و دستیار گوگل، نه تنها در تشخیص صدا و ابزارها، بلکه در شرایط اکوسیستم توسعه دهنده مشکلاتی داشت. درواقع  گوگل و آمازون سیستم عامل هایی را برای توزیع مهارت های نرم افزار صوتی خود در نظر داشتند، از جمله قابلیت داستان سرایی، آزمون  و بازی برای بچه ها. بنابراین اگر اپل قصد رقابت با دیگر شرکت ها را دارد باید تلاش های بسیاری را در این زمینه ترتیب دهد.

شرکتPullString  برای ایجاد دستگاه نظارت برای نگهداری از کودکان در سال 2015 فعالیت هایی را ترتیب داد ولی پس از آن با برخی نهادها در خصوص جزئیات فعالیت های سیستم خود درگیری هایی داشت. درواقع برخی نهادهای امنیتی نگران بودند که این فعالیت ها چه تاثیری روی اسباب بازی های کودکان خواهد داشت و آیا این سیستم ها اسباب بازی های کودکان را تبدیل به ابزارهای جاسوسی می کند یا خیر.

در سال 2016 به عنوان PullString با تمرکز بر روی ابزارهای توسعه دهندگان که به صورت بصری  امکان نمایش دادن مکالمات را در  سیستم عاملهای گوگل و آمازون امکان پذیر می کرد متمرکز شد. با توجه به پیچیدگی سیری و کمبود قابلیت ها، پلت فرم PullString می تواند راه را برای توسعه دهندگان اپل هموار کند.

 

نظرات بینندگان