arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰

سید حسن نصرالله: با کمک مالی لبنان به دادگاه حریری مخالفیم

دبیر کل حزب الله لبنان ضمن انتقاد شدید از نخست وزیر این کشور اعلام کرد که با کمک مالی و هر گونه تعامل با دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری مخالف است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کل حزب الله لبنان ضمن انتقاد شدید از نخست وزیر این کشور اعلام کرد که با کمک مالی و هر گونه تعامل با دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری مخالف است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله شب گذشته در سخنانی که به مناسبت دهه اول محرم در ضاحیه ایراد شد اظهار داشت: دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق الحریری یک دادگاه غیرقانونی و اسرائیلی آمریکایی است که هدف آن ضربه زدن به مقاومت است.

وی افزود: ما تحت هر شرایطی با تعامل با این دادگاه یا حمایت مالی از آن مخالفیم و اگر کابینه و پارلمان لبنان درباره حمایت مالی از دادگاه حریری نشست برگزار کنند، به آن رای منفی خواهیم داد چرا که با پرداخت پول ملت برای تامین مالی دادگاه حریری مخالفیم.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: نجیب میقاتی با تصمیم خود مبنی بر کمک مالی به دادگاه حریری خود را در تنگنا قرار داد. وی این تصمیم را خارج از چارچوب و نهادهای قانونی همچون دولت و پارلمان که حزب الله در آنها مشارکت دارد اتخاذ کرده است.

گفتنی است بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که نجیب میقاتی وعده داده است تا مبلغ 30 میلیون دلار به دادگاه حریری کمک خواهد کرد. این تصمیم میقاتی بدون بررسی در کابینه اتخاذ شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما بر برقراری ثبات سیاسی در کشور و بقای دولت کنونی تاکید داریم و منافع ملی را بر هر چیزی ترجیح می دهیم.

سید حسن نصرالله در بخش دیگر سخنان خود گفت: از سال ها پیش گروهی سیاسی در لبنان رویکرد طائفه ای و مذهبی در پیش گرفته و گروه دیگر را تحریک می کند که این روند بسیار خطرناک است و باید به آن توجه کرد.

او با بیان اینکه مواجهه سیاسی درباره مسائل سیاسی بوده و ارتباطی به طائفه‌ها ندارد بلکه مربوط به تصورات و طرح‌های سیاسی است از مردم لبنان خواست که چنین مسائل را به حساب موضوعات طائفه ای نگذارند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که انتقاد از رئیس جمهور مارونی، رئیس پارلمان شیعه و نخست وزیر سنی به معنای انتقاد از مارونی‌ها، شیعیان و اهل تسنن نیست افزود: این مسئله درباره احزاب و حتی مراجع دینی نیز صدق می کند. انتقاد از هر مقام دینی به معنای حمله به پیروان آن دین یا مذهب نیست و در لبنان درباره این مسائل باید با ظرافت رفتار کرد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: اختلاف با هر گروه سیاسی به معنای این نیست که مسئله به رویارویی مذهبی منجر شود و اهانت به هر شخصی به لحاظ قانونی و دینی و ارزشی ممنوع است.
نظرات بینندگان