arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰

انتقاد سفير کشورمان از مواضع دوگانه دولت نروژ در حفظ جان ديپلمات‌هاي ايراني

رضواني از مواضع دوگانه دولت نروژ در حفظ جان و اموال ديپلمات‌هاي کشورمان در اين کشور به شدت انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رضواني از مواضع دوگانه دولت نروژ در حفظ جان و اموال ديپلمات‌هاي کشورمان در اين کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، در ديدار سيد حسين رضواني ـ سفير جمهوري اسلامي ايران در اسلو ـ با تورگير لارشن ـ معاون وزير امور خارجه نروژ ـ که به درخواست وزارت امور خارجه اين کشور انجام شد، درباره حوادث اخير سفارت انگليس در ايران رايزني شد.

سفير کشورمان در نروژ در اين ديدار با اشاره به سياست‌هاي خصمانه دولت انگليس عليه ملت ايران در ده‌هاي اخير گفت: مسوولان قضايي در حال بررسي حادثه پيگيري تخلف عده‌اي معدود، در ورود غيرقانوني به سفارت انگليس در تهران هستند.

او هم‌چنين با اشاره به تعرض‌هاي متعدد اعضاي وابسته به گروهک‌هاي ضد انقلاب مقيم نروژ به ويژه در يک سال اخير عليه ديپلمات‌هاي کشورمان در اسلو تاکيد کرد :پليس نروژ در اين حوادث تنها نظاره‌گر تخريب اموال سفارت ايران بوده و هيچ‌گونه اقدام بازدارنده‌اي از خود نشان نداده است.

سفير ايران در نروژ، از دولت اين کشورخواست تا با در نظر گرفتن تعهدات و کنوانسيون‌هاي بين‌المللي 1196 و 1967 وين، اهتمام لازم را در جهت حفاظت از جان و اموال ديپلمات‌ها و اماکن ديپلماتيک جمهوري اسلامي ايران در اين کشور به‌کار گيرد و از اتخاذ مواضع دوگانه در ارتباط با حادثه اخير سفارت انگليس در تهران جدا خودداري کند.
نظرات بینندگان