arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

انتقال دانش‌آموز مصدوم‌شده با انفجار مین به تهران

مدیر اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: دانش آموز عشایری در حین کوچ به منطقه کرخه شوش بر اثر انفجار مین از ناحیه دست و چشم آسیب دید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: دانش آموز عشایری در حین کوچ به منطقه کرخه شوش بر اثر انفجار مین از ناحیه دست و چشم آسیب دید.

 حمید قنبری اظهار کرد: روز یکشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه خانواده سعید نیازی دانش آموز عشایری، درحال کوچ به منطقه ییلاقی همدان بودند که این دانش آموز بر اثر انفجار مین مورد آسیب قرار گرفت. سعید نیازی به صورت میهمان در آموزش و پرورش خوزستان مشغول به تحصیل بود.

وی در ادامه عنوان کرد: این خانواده در هنگام عزیمت به محل ییلاقی با یک منطقه مین‌گذاری شده در کرخه شوش رو به رو می‌شوند و مسئولین منطقه را از وجود این منطقه مطلع می‌کنند، مسئولین ذیربط نیز منطقه را از وجود مین پاکسازی می‌کنند اما فرزند خانواده در فاصله بسیار دورتری از این محل، ضمن دیدن یک شی مشکوک با آن شروع به بازی می‌کند که منجر به انفجار آن می‌شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش عشایری گفت: متاسفانه در پی انفجار مین به یک دست و چشم این دانش‌آموز آسیب وارد شده است. دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر پیشین بهداشت و درمان نیز پس از اطلاع از این حادثه، تقبل کرده است تا این دانش آموز را به صورت رایگان تحت درمان قرار دهد. حال عمومی این دانش آموز خوب است.

وی افزود: این دانش آموز دو شب پیش با حضور و بدرقه مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش کشور، معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان خوزستان و سایر مسئولین آموزش و پرورش، به تهران اعزام و در فرودگاه تهران از طریق آمبولانس به بیمارستان و مرکز تخصصی چشم پزشکی نور منتقل شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان