arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰
با استقبال مردم و دانشجویان؛

دیپلمات‌های ایران در انگلیس تا ساعاتی دیگر وارد تهران می شوند / دیپلمات ها 3 بامداد شنبه به تهران می رسند

دولت انگلیس در اقدامی انفعالی و شتابزده دستور به تعطیلی سفارت ایران در لندن و همچنین تعیین مهلت 48 ساعته برای خروج دیپلماتهای ایرانی از این کشور را صادر کرد که پس از آن علی اکبر صالحی وزیرامورخارجه کشورمان در تماسی تلفنی با کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن اقدامات صورت گرفته برای بازگشت کارمندان سفارت کشورمان در لندن و خانواده های آنان را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بامداد شنبه در فرودگاه مهرآباد تهران دیپلمات‌های ایران در انگلیس با ورود به خاک کشورمان مورد استقبال مردم و دانشجویان قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیپلمات های ایران در انگلیس که ساعت 1 بامداد روز شنبه  وارد مهرآباد می شوند مورد استقبال مردم و دانشجویان قرار خواهند گرفت.

طی هفته گذشته نمایندگان مردم در خانه ملت با تصویب طرح دو فوریتی وزارت امور خارجه را موظف کردند ظرف 2 هفته روابط سیاسی کشور را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل داده و روابط اقتصادی و بازرگانی را نیز با این کشور به حداقل ممکن برسانند.

بلافاصله پس از اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در الزام دولت به کاهش سطح روابط و در نخستین سالگرد شهادت شهید شهریاری استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی دانشجویان دانشگاههای تهران هشتم آذرماه سال جاری در مقابل سفارت انگلیس و باغ قلهک تجمع کردند.

درپی این اقدام دانشجویان، دولت انگلیس در اقدامی انفعالی و شتابزده دستور به تعطیلی سفارت ایران در لندن و همچنین تعیین مهلت 48 ساعته برای خروج دیپلماتهای ایرانی از این کشور را صادر کرد که پس از آن علی اکبر صالحی وزیرامورخارجه کشورمان در تماسی تلفنی با کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن اقدامات صورت گرفته برای بازگشت کارمندان سفارت کشورمان در لندن و خانواده های آنان را تشریح کرد.

از سویی دیگر پس از گذشت تنها 24 ساعت از ضرب الاجل دولت انگلیس نیز عده ای از افراد بصورت سازماندهی شده در مقابل سفارت و اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن حضور یافته و ایجاد مزاحمت کردند.

این ماجرا به اینجا ختم نشد بلکه پس از گذشت یک روز یعنی در نهم آذرماه سال جاری دیپلمات های کشورهای غربی مقیم تهران در باغ قلهک و سفارت انگلیس در ایران حضور یافتند و با به راه انداختن کاروانی تبلیغاتی که از پیش با انگلیس هماهنگ شده بود سعی در انحراف افکار عمومی داشتند.

 در این راستا ۴ اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور با صدور بیانیه‌ای مشترک اقدام دانشجویان در تصرف سفارت انگلیس را سیلی آنان به رژیم بریتانیای حقیر عنوان کردند و اعلام کرند که مشت‌های پولادین ملت‌ها در مقابله با استکبار جهانی در راه است.

استقبال تشکل های دانشجویی از دیپلماتهای ایرانی در انگلیس

علی جمشیدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل هم با اشاره به حضور دیپلمات های خارجی در باغ قلهک و سفارت انگلیس افزود: مردم ایران پاسخ محکمی به عملکرد دیپلمات‌های خارجی خواهند داد.

وی افزود: البته از هیئت دیپلماتیک سفارت ایران که از لندن به کشور باز می گردند استقبال خواهیم کرد و منتظر آن هستیم که زمان ورود این هیئت دیپلماتیک اعلام شود.

مهدی امیریان دبیر دفتر تحکیم وحدت نیز با  بیان اینکه باید از کاردار ایران در انگلستان استقبال کرد افزود: معتقدم مردم و جنبش دانشجویی باید از هیئت دیپلماتیک ایران که از لندن بر می گردند استقبال باشکوهی را انجام دهند چرا که آنها در این مدت همواره از منافع ملی و گفتمان انقلابی اسلامی حمایت می کردند.

محمد کرمی راد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با اشاره به تبلیغات رسانه های غربی در محکوم کردن تجمع دانشجویان مقابل سفارت انگلیس و درخواست آنها از سایر کشورها برای همراهی با انگلیس، اقدام این کشور در اخراج کارکنان سفارت ایران در انگلیس را اقدامی منفعلانه و شتابزده خواند و افزود: مردم و تشکل های دانشجویی با استقبال از کارکنان سفارت ایران در انگلیس پاسخ کوبنده ای به اقدام اخیر دولت انگلیس خواهد داد.

همچنین حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس در خصوص استقبال تشکل های دانشجویی از کارکنان اخراج شده سفارت ایران در انگلیس گفت: انگلیسی ها سعی داشتند برخورد تحقیرآمیزی با کارکنان سفارت ایران داشته باشند و این استقبال جواب محکمی به این اقدام انگلیسی ها خواهد بود.

فرودگاه 73 ساله مهرآباد تهران که طبق برنامه پنج ساله توسعه کشور به همین زودی ها برای همیشه تعطیل خواهد شد امشب احتمالا آخرین شب تاریخی خود را تجربه خواهد کرد. در شبی که شاهد استقبال مردم و دانشجویان انقلابی از دیپلماتهای ایرانی بازگشته از ماموریت لندن خواهد بود.

  • گفتنی است ، ساعت 17:30 به وقت تهران ، آخرین مهلت دیپلماتهای ایرانی مقیم لندن برای ترک خاک انگستان بود . این دیپلماتها توسط یک فروند هواپیمای ایران ایر که از کلن برای بازگرداندن آنها به فرودگاه دیتروید لندن رفته بود به تهران باز می گردند. 

  • ساعت 19:20 به وقت تهران هواپیمای حامل دیپلماتهای ایرانی به مقصد تهران پرواز می کند.

  • هواپیمای حامل دیپلمات‌های ایرانی ساعت 3 بامداد روز آینده (شنبه 12 آذر 90) در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
0
1
چرا دیپلماتهای انگلیسی از ایران اخراج نمیشوند نکند باز هم رافت اسلامی و .....
نظرات بینندگان