arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷

فرمانده نیرو‌های ویژه اسرائیل استعفا کرد

شبکه تلویزیونی المنار لبنان سه شنبه شبب گزارش داد، «یرت متکال» فرمانده نیرو‌های ویژه ارتش اسرائیل از مقام خود استعفا کرد، اقدامی که برای نخستین بار در این یگان صورت گرفت. روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که این استعفا، با شکست یگان‌های تحت رهبری متکال در عملیات نوامبر گذشته (آبان/ آذرماه) برای نفوذ به سیستم داخلی نیرو‌های مقاومت در شرق خان یونس ارتباط دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شکست عملیات خان یونس در نوامبر (آبان ماه گذشته) موجب شد که در یک اقدام بی سابقه، فرمانده نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی از مقام خود کناره گیری کند.

شبکه تلویزیونی المنار لبنان سه شنبه شبب گزارش داد، «یرت متکال» فرمانده نیرو‌های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی از مقام خود استعفا کرد، اقدامی که برای نخستین بار در این یگان صورت گرفت.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که این استعفا، با شکست یگان‌های تحت رهبری متکال در عملیات نوامبر گذشته (آبان/ آذرماه) برای نفوذ به سیستم داخلی نیرو‌های مقاومت در شرق خان یونس ارتباط دارد.
در عملیات خان یونس، فرمانده گروه عمل کننده ارتش رژیم صهیونیستی کشته و جانشین وی نیز زخمی شد و نیرو‌های مقاومت فلسطین نیز موفق شدند، عملیات صهیونیست‌ها را با شکست مواجه کنند.
«عبدالباسط عبدالهادی» یکی از فرماندهان کمیته‌های مقاومت فلسطین درباره اسعفای متکال به المنار گفت: دشمن صهیونیستی پس از عملیات خان یونس ضربه سنگینی خورد، اما آثار و پیامد‌های این شکست، اکنون مشخص می‌شود.
عبدالهادی اضافه کرد: استعفای لیبرمن وزیر جنگ پیشین تل آویو در گذشته و کناره گیری این فرمانده، بیانگر آن است که عملیات خان یونس و حوادث جاری در نوار غزه (راهپیمایی بزرگ بازگشت) پیامد‌ها و آثار زیادی دربر داشته است.
این عضو کمیته مقاومت فلسطین افزود: استعفای متکال، شکست بزرگی برای دشمن صهیونیستی و پیروزی مستمر برای گروه‌های مقاومت است.
المنار در ادامه گزارش داد: موفقیت گروه‌های مقاومت فلسطینی در جلوگیری از نفوذ مهمترین اعضای نیرو‌های ویژه ارتش تل آویو، موجب حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه شد، اما پس از آن این گروه‌های مقاومت بودند که دست به معادله جدیدی در عرصه میدانی زدند و در ماه دسامبر (آذر/ دی) گذشته از موشک «کورنت» استفاده کردند و با آن اتوبوس حامل نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفت.
گروهی از کماندو‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۲۰ آبان ماه گذشته به منطقه‌ای در شرق خان یونس حمله کرده و یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های شهید عزالدین القسام را به شهادت رساندند.
درپی این یورش صهیونیست ها، نیرو‌های مقاومت اسلامی نیز سرزمین‌های اشغالی را موشک باران کرد تا گستردگی و افزایش برد موشکی و توانمندی خود را به رخ بکشند.
درپی قدرت نمایی موشکی گروه‌های مقاومت در نوار غزه و تسلیم ارتش تل آویو برای پذیرش آتش بس، دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی به هم ریخت و کابینه نتانیاهو منحل شد.

نظرات بینندگان