arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷

مدیرعامل بانک صنعت و معدن:محوری ترین سیاست بانک، جذب منابع و وصول مطالبات است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همایش سراسری مدیران شعب و ستاد بانک صنعت و معدن امروز با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، مدیران و رؤسای ادارات ستادی و امور شعب استان ها به منظور تبیین سیاست ها و اقدامات بانک در خصوص جذب منابع، افزایش سرمایه و شیوه های نوین ارزیابی، نظارت و وصول مطالبات در محل سالن همایش های مجموعه تلاش برگزار شد.

به گزارش انتخاب به نقل از بانک صنعت ومعدن، حسين مهري با تاكيد بر اهميت و جایگاه بانك صنعت و معدن در عرصه اقتصاد كشور گفت: در شرايطي كه در جنگ اقتصادي قرار داريم بايد با توجه به تاكتيك هاي مقابله با اين مقوله، فعاليت هاي بانك را به پيش ببريم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: واحدهاي توليدي در چنين وضعيتي با مشكلات مواجه هستند؛ بنابراين تامين سرمايه در گردش بنگاه هاي توليدي در اولويت بانک صنعت ومعدن است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت دیگر، طرح هاي نيمه تمام است كه بايد هرچه سريع تر به بهره برداري برسند، اظهار کرد: طرح هاي توسعه اي بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد زيرا اگر واحد ها با پيشرفت هاي روز و آخرين تكنولوژي ها همگام نباشند، قادر به توليد محصولات با كيفيت نخواهند بود.

مهری تصریح کرد: حمايت از طرح هاي صادرات محور در شرايط كنونی، بسيار حائز اهميت است.

وی با بیان اینکه تجهيز منابع بانك بسيار مهم است، افزود: روش هاي جذب منابع بايد مورد بازنگري قرار گرفته و تشویق مشتریان به افزایش سپرده ها مورد توجه بیشتری قرار گيرد.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: ما براي وصول مطالبات كه از راههای تامین منابع مالي بانک است، جلسات استاني را آغاز كرديم، علاوه بر آن بايد از مكانيزم هاي موثر و ظرفیتهای قانون نیز استفاده كنيم .

مهری گفت: فروش دارايي هاي غير مولد و مازاد بانك ابزار ديگري براي افزايش منابع مالي است و اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است.

وي تصريح كرد: جلسات متعددي براي افزايش سرمايه برگزار شده و با كميسيونهای اصلي مجلس شوراي اسلامي نیز مذاكراتي داشته ايم.

مهري اضافه نمود: كاهش هزينه ها و مدیریت مصارف باید با جديت دنبال شود و همچنین مصرف منابع بايد هدفمند باشد و لازم است اهليت و صلاحيت متقاضيان تسهيلات با دقت بررسي شود.

وی ضمن اشاره به توسعه خدمات بانكي و تنوع بخشي و جذب منابع كارمزدي اظهار کرد: باید از پذيرش طرح هاي فاقد اولویت خودداري شود تا از منابع مالی بانک استفاده بهینه شده و ظرفیت رسیدگی بیشتر به مناطقی از کشور که برخورداری کمتری از تسهیلات بانکی داشته اند، فراهم شود.

رئيس هيات مديره بانك صنعت و معدن با تاكيد بر مشتري مداري و تسريع و تسهيل خدمت رساني به آنان ادامه داد: براي چابك سازي سازمان و كاهش زمان اجراي فرايندها ،اصلاح ساختار سازماني در ستاد و شعب بانك با جديت پیگیری مي شود و براي استفاده از توانمندي و ظرفيت شعب و سرپرستي ها به آنان اختيارات لازم داده شده است.

وي از تشكيل شوراي راهبردي و كميته های تخصصی بانك زیر نظر هیئت مدیره به عنوان اقدامات موثر براي استقرار حاکمیت شرکتی ياد كرد و گفت: در همه سطوح عملياتي و مديريتي بانك لازم است رويكرد حل مسئله مد نظر قرار گيرد و واحدهاي ستادي به عنوان واحد كنترلي شعب، ارتباط مستقيم با سرپرستي های استانی و شعب برقرار کنند .

در ادامه این نشست اعضای هیأت مدیره به همراه مدیران مرتبط به تبیین دیدگاههای خود در خصوص برنامه های سال آتی پرداختند.

نظرات بینندگان